FANDOM

Mohammed El Faroussi
Seizoenen 12 ProfielMohammed
Eerste verschijning Aflevering 80 - 17 april 1992
Laatste verschijning Aflevering 179 - 3 december 1992
Gespeeld door Said Laktit
Kinderen -
Ouders Khader El Faroussi & Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Mohammed El Faroussi is een nevenpersonage dat van 17 april tot en met 4 november 1992 en op 3 december 1992 vertolkt werd door Said Laktit

Familie en Liefdesleven

Mohammed en zijn ouders hebben heel hun leven in Limburg gewoond, maar verhuizen in april 1992 naar Mechelen. Mohammed is enig kind. Hij is Marokkaans van afkomst, maar in België geboren. Zijn volledige familie woont nog steeds in Marokko en ze gaan er geregeld op bezoek.

Wanneer Mohammed Veronique Van den Bossche ontmoet, kan hij het onmiddellijk goed met haar vinden. De twee blijven wel gewoon vrienden, maar Mohammed wil graag een vaderfiguur zijn voor het ongeboren kindje van Veronique. Enkele weken later heeft Veronique echter een miskraam.

Verhaallijnen

Mohammed merkt Veronique Van den Bossche op in het park na de begrafenis van Mark Oorschot en raakt met haar aan de praat. Mohammed is net met zijn ouders van Limburg verhuist en kent dus nog niemand in de buurt. Veronique voelt zich goed bij Mohammed en heeft er geen probleem mee om met hem in het openbaar te verschijnen. Marie-Rose De Putter komt de weten dat haar dochter omgaat met een Marokkaanse jongen en verbiedt haar om dit te blijven doen. Veronique trekt zich niets aan van de opmerkingen van haar moeder.

In Het Vissershuis krijgt Mohammed kwetsende opmerkingen naar zijn hoofd gesmeten van o.a. Willy De Clippeleire en Jean-Pierre Langens. Ze vinden het niet kunnen dat Veronique zo snel na de dood van Mark al met iemand anders optrekt, en al zeker met een Marokkaan. Birgit Van den Sompel besluit Mohammed op de hoogte te brengen van de zwangerschap van Veronique en haar intentie om een abortus te laten uitvoeren.

Mohammed brengt Veronique op de hoogte dat hij het weet van haar zwangerschap. Hij wil niet dat ze een abortus laat uitvoeren en stelt zelfs voor om de rol van vaderfiguur op zich te nemen. Veronique is gecharmeerd, maar gaat niet in op zijn voorstel en laat toch een afspraak maken bij de abortuskliniek. Wanneer Mohammed en Veronique nadien Peter Van den Bossche tegen het lijf komen, gaan de twee jongens elkaar bijna te lijf door de commentaar van Peter.

Foto's