FANDOM

Bruno 'Picasso' Van Assche
Seizoenen 12345610 Profiel picassoportret
Eerste verschijning Aflevering 2 - 31 december 1991
Laatste verschijning 2000
Gespeeld door Sven De Ridder
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Bruno 'Picasso' Van Assche is een nevenpersonage dat van 31 december 1991 tot en met 6 november 1992, van 25 januari 1993 tot en met 1997 en in 2000 vertolkt werd door Sven De Ridder.

Familie en Liefdesleven

Picasso heeft een relatie met Birgit Van den Sompel. Wanneer Peter haar begint lastig te vallen, komt het tot een grote ruzie tussen hem en Picasso. Birgit beschuldigt Peter ervan haar verkracht te hebben waardoor hij naar de gevangenis wordt overgebracht. Nadien wordt Peter vrijgesproken en kunnen hij en Picasso hun ruzie bijleggen. Birgit en Picasso groeien uit elkaar en hun relatie is officieel afgelopen wanneer Birgit opbiecht dat ze gelogen heeft over de aanranding.

Picasso heeft enige tijd een relatie met Veronique Van den Bossche, maar kiest uiteindelijk voor zijn grote liefde: Marie-Thérèse De Bie, de adoptiedochter van café-uitbater Herman De Bie. Hun relatie loopt stuk wanneer zij naar het buitenland trekt. Picasso kan niet zonder haar leven en beslist Marie-Thérèse achterna te reizen. Hierdoor verdwijnt hij uit beeld.

Beroepsleven

Picasso zit in zijn laatste jaar humanoria en zit in dezelfde klas als Jean-Pierre en Willy. In zijn vrije tijd is hij gepassioneerd door schilderen en tekenen, vandaar zijn bijnaam Picasso. Na zijn middelbaar vertrekt Picasso naar Parijs om er les te volgen aan de Kunstacademie.

Verhaallijnen

Een aantal jaren later duikt Picasso nog in één aflevering op. Hij is toevallig eventjes in het land en maakt van de gelegenheid gebruik om bij te praten met Peter.

Trivia

  • Picasso wordt zeer zelden aangesproken met zijn echte naam Bruno.
  • Het personage is indertijd uit de reeks geschreven om na de tijdsprong van januari 1997 ruimte te maken voor nieuwe gezichten. Om diezelfde reden liepen in die periode ook de verhaallijnen van andere jongeren, zoals Willy De Clippeleire en Jean-Pierre Langens, ten einde.
  • Sven De Ridder had in 1997 een gastrol in 'De Familie Backeljau' als Svenneke Rubens. Franky Backeljau maakt vervolgens de opmerking "Rubens? Hij ziet er voor mij meer uit als een Picasso".

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Picasso, zie hier.