FANDOM

Pieter 1

Pieter Verelst is een Vlaamse acteur bekend van Familie.

Verelst studeerde aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, de toneelschool in Utrecht, waar hij in 2014 afstudeerde. Zijn eerste stage deed hij bij het Noord Nederlands Toneel met de voorstelling Oresteia. Zijn tweede stage liep hij bij Sonnevanck met de muziektheatervoorstelling Tijl Uilenspiegel, waar hij te zien was als Tijl Uilenspiegel. Deze voorstelling werd door de Officiële Juryselectie van het Nederlands Theaterfestival geselecteerd voor een Gouden Krekel, als de meest indrukwekkende voorstelling van 2013.

Als stemacteur sprak hij in 2012 de voice-over in voor de theatervoorstelling God zegen de Greep, geregisseerd door Dries Verhoeven. In 2014 gaf hij de stem aan Ben in de bioscoopfilm Pieter Post, Spiral in de animatiereeks Pac-man, en Sneeuwvlokje in de animatiefilm De ondeugende Kerstlijst. Daarnaast had Verelst diverse bijrollen in Olive de Struisvogel en een hoofdrol in Power Rangers en Chica Vampiro.

Televisie

Van 27 juni 2014 tot 25 mei 2015 speelt hij de rol van Thomas Van den Bossche (Feyaerts) in de VTM-soap Familie. Hij gaf zijn rol na amper 1 jaar alweer op, terwijl ze hem een nieuw contract van drie jaar aangeboden hadden. Voordien had hij gastrollen in Aspe, Salamander en Zone Stad. In 2010 was Verelst al eens kort te zien in Familie in de rol van fotografiestudent Jonas, die Hanne voorstelt om de poseren voor zijn eindwerk van het 3de jaar.

Jaar Titel Rol Opmerking Foto
2014 - 2015, 2016 Familie Thomas Van den Bossche Soap - hoofdrol
640px-Familie 5325 1
2013 Salamander Gil Wolfs (jonge versie) Serie - gastrol
2013 Aspe Willem Michiels Serie - gastrol
PieterVerelstAspe
2011 Zone Stad Mick Van Hoof Serie - gastrol
2010 Familie Jonas Serie - gastrol
Schermafbeelding 2017-02-10 om 17.51.55