FANDOM

Quinten Godderis
Seizoenen 24252627282930 Familie portret 2019 quinten 02
Eerste verschijning Aflevering 5535 - 12 juni 2015
Laatste verschijning -
Gespeeld door Maxime De Winne
Huidig beroep IT-verantwoordelijke Wolff & Bos
Huidige partner Hanne Van den Bossche
Kinderen Gaston Godderis
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Quinten Godderis is een hoofdpersonage dat van 12 juni 2015 tot 26 juni 2015, van 9 december 2015 tot 18 december 2015, van 9 maart 2016 tot 6 september 2016, op 22 juni 2017, op 6 september 2017 en sinds 29 maart 2018 vertolkt wordt door Maxime De Winne.

Familie en Liefdesleven

Over de familie van Quinten is niet veel bekend. Zijn beide ouders zijn nog in leven en hij heeft ook een goede band met zijn grootvader.

Quinten is eerst in het huwelijksbootje gestapt met Sylvie. Volgens Sylvie heeft het een tijdje geduurd voordat de twee een koppel werden. Naar eigen zeggen heeft ze veel moeite moeten doen om Quinten aan de haak te slaan. De twee gaan uit elkaar omdat Sylvie iemand anders heeft leren kennen.

Niet veel later probeert Hanne Quinten te koppelen met secretaresse Jolien, maar Quinten heeft stiekem een oogje op Hanne. Nadat Hanne hem afwijst, geeft Quinten zijn ex Sylvie nog een kans. Niet veel later worden Quinten en Hanne alsnog een koppel. In september 2016 gaan de twee als vrienden alweer uit elkaar. Ze blijven nadien echter nog een paar keer afspreken en ze hebben zelfs nog onenightstands. In juni 2018 groeien de twee weer dichter naar elkaar toe door het ongeval van Hanne en sinds oktober 2018 zijn ze terug een koppel. Quinten neemt zijn intrek in het huis waar ook Hanne woont. In september 2019 ontdekken Hanne en Quinten dat ze zwanger zijn.

Studies en Beroepsleven

Quinten is IT'er en rolstoelatleet in bijberoep. Hij betreurt het dat hij geen gewone atleet is kunnen worden, maar na een ongeluk is hij in een rolstoel beland. Ondertussen heeft hij al minstens één medaille behaald. Quinten komt bij VDB Fashion terecht wanneer hij Rudi overtuigt een collectie te maken voor mensen met een beperking. Later staat hij ook model voor die collectie.

In maart 2016 vertelt Quinten dat hij niet meer werkt als IT'er en al een maand werkloos is. Niet veel later biedt Simon hem een job als IT'er bij VDB aan, ter vervanging van Stan, om de website en webshop draaiende te houden. Quinten is gespecialiseerd in IT, netwerkbeheer en websiteonderhoud. In september 2016 wordt duidelijk dat Quinten ondertussen ontslag genomen heeft en ergens anders aan de slag is gegaan. In april 2018 gaat Quinten terug aan de slag bij VDB Fashion als IT-verantwoordelijke. 

Verhaallijnen

In zijn tienerjaren had Quinten een hechte vriendschap met Zjef De Mulder. Op een zomerdag maakte Zjef duidelijk dat hij iets voelde voor hem door hem te kussen. Daarop is Quinten hem beginnen schoppen tot Zjef wegvluchtte. Het kwam tot een achtervolging, waarna - tijdens een poging over een muurtje te klimmen - er een schermutseling ontstond waarbij Quinten viel en verkeerd terechtkwam. Hij brak twee wervels, waardoor er geen kans meer was dat hij ooit nog zou kunnen lopen. Zjef heeft zich altijd daarvoor verantwoordelijk gevoeld. Hij heeft zijn oude vriend nog een paar keer proberen te bezoeken, maar hij mocht hem niet zien. De twee zijn nadien elkaar uit het oog verloren.

11112831 10153434119627491 3913833200291549675 o
Familie 5543 001

Hereniging met Zjef

Zjef komt een artikel over Quinten tegen, die inmiddels rolstoelatleet is geworden. Hij verandert zijn gebruikelijke parcours om te joggen met Mieke om zo langs de woning van Quinten te komen. Het komt tot een confrontatie, waarna Zjef op de vlucht slaat. Zjef kan toch de moed opbrengen om met Quinten te gaan praten, maar die is nog altijd weinig begripvol en heeft geen zin in een mooie reünie. Quintens vrouw Sylvie kan hem op andere gedachten brengen. Quinten komt Zjef een bezoekje brengen in de Foodbar om een spons over het verleden te vegen. Quinten stelt zich vervolgens kandidaat om Zjef te helpen in zijn trainingen.

QuintenEnSylvieS25
Aflevering 5630-1a

Kledinglijn voor rolstoelpatiënten

Quinten blijft de vaste trainpartner van Zjef waardoor de twee hun vriendschap weer opgebouwd hebben. Quinten en Sylvie worden uitgenodigd bij de 'Friends' om bij te babbelen. Quinten kan Rudi overtuigen om een kledinglijn voor mensen met een beperking, zoals rolstoelgebruikers en blinden, te ontwerpen. Rudi brengt Quinten en andere rolstoelpatiënten naar VDB Fashion om Veronique en Peter eigenhandig te overtuigen van hun idee. Het lukt uiteindelijk om Peter te overtuigen en Quinten wordt zelfs ingeschakeld als mannelijk model voor de nieuwe kledinglijn.

Aflevering 5707-1
Aflevering 5734-5

Aan de slag bij Fashion

In 2016 komt Zjef Quinten tegen in de Foodbar. Daar vertelt Quinten dat hij al een maand werkloos is omdat hij ontslagen werd. Hij krijgt een job aangeboden als IT'er bij VDB Fashion omdat Stan ontslagen is. Quinten mag meteen de nieuwe tekencomputers installeren voor ontwerpers Rudi en Hanne. Wat later geeft Simon Quinten de opdracht om te onderzoeken of June geknoeid heeft met de cijfers van Vero Bello. Wanneer alle werknemers van Fashion een seksfilmpje krijgen van Simon en Evy, krijgt Quinten de opdracht om te acterhalen wie de dader is. Alle werknemers worden vervolgens door June op het matje geroepen. Het is vanaf nu strikt verboden om zich bezig te houden met privézaken tijdens het werk.

5739 01
Familie 5739 004

Een nieuwe liefde

Quinten vertelt aan Hanne dat hij en Sylvie uit elkaar zijn gegaan. Sylvie is een nieuwe relatie aangegaan met 'iemand die haar wél begrijpt'. Quinten vertelt dat hij en Sylvie al een tijdje naast elkaar leefden in plaats van met elkaar. Hanne wilt dat haar goede vriend Quinten ook terug gelukkig wordt en probeert hem te koppelen aan receptioniste Jolien. Sommige collega's denken echter dat Quinten een oogje heeft op Hanne, maar volgens haar zijn de twee gewoon goede vrienden. Hanne kan Quinten overtuigen om Jolien mee uit te vragen voor een date.

Familie 5742 003
13320414 10154287092567491 8555471436059645256 o

Verliefd op Hanne

Quinten vertelt aan Zjef dat hij verliefd is op Hanne en dus niet op Jolien. Zijn goede vriend kan dit echter niet geheim houden voor zijn omgeving. Hanne komt erachter dat Jolien haar interimcontract gestopt heeft bij VDB en polst naar Quinten zijn gevoelens hierbij. Ze probeert Jolien nog eenmaal terug te krijgen, maar Quinten kan het niet langer verbergen. Op aanraden van Zjef onderneemt hij actie en kust hij Hanne. Ze is volledig van de kaart en neemt een tijdje afstand van Quinten omdat ze niet dezelfde gevoelens heeft.

Aflevering 5760-5
Familie afl5767 33

Betrapt in het pashokje

Quinten probeert zijn vriendschap met Hanne te redden en verontschuldigt zich voor de kus. Wanneer plots Sylvie terug opduikt, beseft Quinten dat hij nog altijd gevoelens heeft voor zijn ex-vrouw. Hanne onderneemt actie en vertelt Quinten over haar gevoelens voor hem. Quinten weet niet hoe hij moet reageren en pas een dag later vertelt Quinten dat hij hier al lang op wachtte. De twee geven hun relatie een kans, maar dat zorgt wel voor een onaangenaam gevolg voor Hanne. Tijdens een vrijpartij op het werk, worden ze betrapt door June en zij ontslaat Hanne op staande voet.

Familie afl5768 16
Familie afl5768 34

Spionage bij June

Dankzij het schrikbewind van June bij VDB Fashion, blijft er nog amper een vertrouwd gezicht over voor Quinten. Hij is dan ook de enige die Peter en Veronique kan helpen om June te ontmaskeren. Ze zijn te weten gekomen dat June een vergadering heeft met Paul Wils om VDB Fashion te verkopen. Hanne vraagt Quinten om in het kantoor van June rond te neuzen en bewijzen hiervan te vinden. Quinten doet wat er hem gevraagd wordt en vindt een verkoopovereenkomst. Net voor hij het kan lezen, wordt hij betrapt door June en kan hij er zich met een smoesje uitpraten.

S26 afl5772 033
Familie 5775 007

Het einde van de relatie

Nu Quinten en Hanne een koppel zijn, blijft Quinten geregeld overnachten bij de 'Friends'. Wanneer Hanne stiekem een tattoo laat zetten, probeert ze dit eerst verborgen te houden voor Quinten, maar ze laat het hem toch zien. Tot haar verbazing reageert hij negatief omdat hij een tattoo maar iets 'goedkoop' vindt. Quinten kan Hanne geruststellen door te vertellen dat ze niet over alles dezelfde mening moeten hebben. Twee maanden later werkt Quinten ondertussen niet meer bij VDB Fashion. Hanne heeft sindsdien het gevoel dat hij relatie 'op' is en maakt er een einde aan.

Schermafdruk 2017-06-23 17.44.34

Onenightstand

In juni 2017 komen Quinten en Hanne elkaar terug tegen in de Jan en Alleman. Hij maakt Hanne duidelijk dat zijn gevoelens voor haar er nog altijd zijn en ze hebben een onenightstand. Hanne wil echter geen relatie meer.

Familie 6142 001
Familie 6159 004

Een nieuwe start

Zjef krijgt van Eva te horen dat het niet goed gaat met Quinten. Ze spreken af in de foodbar en Quinten ontkent alles. Hij heeft een nieuwe vriendin en werkt als Project Manager bij Fix Solutions. Stan gelooft niet veel van het verhaal omdat hij zelf voor die vacature gesolliciteerd heeft. Zjef voelt Quinten aan de tand en hij biecht op dat hij al maandenlang werkloos is en helemaal geen vriendin heeft. Zjef spoort Quinten aan om terug te solliciteren bij VDB Fashion en er komt een concurrentiestrijd met Stan. Het is Quinten die uiteindelijk de job krijgt.

Familie 6168 extra 003
2018-05-22

Een kort lontje

Evy heeft al enige tijd het gevoel dat Stan iets voor haar verbergt en ze vraagt aan Quinten om zijn computer te hacken. Ze ontdekken dat Stan haar de afgelopen maanden heeft gefilmd en hij haar relatie met Maarten kapot heeft gemaakt. Op Fashion dringt Jenny zich op bij Quinten. Wanneer hij op een dag te laat aankomt op Fashion en Jenny zich weer opdringt, vliegt hij uit tegen haar. Hierdoor merkt Hanne dat Quinten de laatste tijd zichzelf niet is. Ze vraagt Zjef om hem in de gaten te houden. Die ontdekt dat Quinten al enkele maanden aan de drank zit.

Familie 6189 005
Familie 6181 001

Alcoholprobleem

Quinten blijft te laat komen op zijn werk. Zjef zit in met zijn vriend en beslist hem te helpen. Hij haalt alle drank weg uit zijn appartement en nodigt Quinten verschillende keren uit op etentjes in de brouwerij, zodat hij niet alleen is. Zjef en Mieke merken dat het geen effect heeft en pakken hem harder aan. Quinten is de bemoeienissen van Zjef beu en wil alleen zijn. Quinten komt in een benarde situatie terecht in zijn appartement wanneer hij onder zijn boekenkast belandt en urenlang op hulp moet wachten. Quinten wil toch hulp en trekt tijdelijk in in de brouwerij.

Familie 6192 003
Familie 6196 001

De Anonieme Alcoholisten

Wanneer Hanne wordt aangereden door Stan heeft ook Quinten het moeilijk en heeft hij de neiging om terug naar de fles te grijpen. Zjef kan zijn vriend overtuigen deel te nemen aan een bijeenkomst van de AA. Daar komt Quinten een oude bekende tegen: Pierre De Mulder, de vader van Zjef. Pierre is de gespreksleider bij de AA geworden en herkent Quinten meteen. Pierre vraagt echter om te zwijgen tegen Zjef. Quinten wil vader en zoon terug bij elkaar krijgen en nodigt Zjef uit voor een bijeenkomst. Achteraf verontschuldigt Quinten zich bij Zjef, die duidelijk niet opgezet is met een verzoening.

S27 afl6208 219
S27 afl6208 208

Revalidatie van Hanne

Hanne zit sinds haar accident vastgekluisterd aan haar bed en Quinten probeert haar op te vrolijken. Hanne heeft absoluut de moed niet meer om ervoor te vechten, omdat ze geen gevoel heeft in haar rechterhand. Quinten wil haar helpen om te blijven proberen en om de oefeningen van de kinesist te blijven volhouden. Hanne maakt zich geregeld kwaad op Quinten en wil liever dat iedereen haar met rust laat. Quinten is echter koppig en blijft telkens terugkeren, in de hoop dat hij Hanne kan helpen. Uiteindelijk blijkt Hanne dit gebaar te appreciëren en lijkt de vonk terug over te slaan tussen de twee.

S28 afl6211 038
S28 afl6213 054

Gewoon vrienden

Hanne mag haar bed verlaten en loopt nu op krukken. Dankzij de voortdurende steun van Quinten lukt het Hanne om de moed niet te laten zakken. Quinten valt uit de lucht wanneer Hanne hem vertelt dat ze nog steeds gevoelens heeft voor hem. Hij maakt Hanne duidelijk dat hij gewoon vrienden wil blijven, omdat hun vorige relatiebreuk de reden was van zijn alcoholverslaving. Hanne is er kapot van en ze probeert zonder krukken de trap op te gaan, maar ze komt ten val. Wanneer Quinten dit te horen krijgt, voelt hij zich schuldig.

Familie 6232 003
Familie 6273 003

Schoenenontwerper

Omdat Hanne nog altijd moeilijkheden heeft met stappen, brengt Quinten haar op het idee om een eigen schoen te ontwerpen. Dat doet ze en zowel Rudi als Emma brengen haar op het idee om Ward te contacteren. Eerst twijfelt ze, maar uiteindelijk spreekt ze toch met hem af. Hij is laaiend enthousiast over haar ontwerp en zal haar schoen in productie laten gaan. Niet veel later krijgt ze het eerste prototype te zien. Ondertussen zoekt Ward opnieuw toenadering tot Hanne en dat is ook Quinten niet ontgaan. Hoewel Hanne voor Quinten lijkt te kiezen, neemt hij steeds meer afstand van haar.

Familie 6245 004
S28 afl6246 005

Quinten of Ward?

Quinten spoort Hanne aan om haar ontwerp aan Lars voor te stellen. Wanneer ze een negatief antwoord krijgt, zoekt ze troost bij Ward. Quinten is getuige van een kus tussen de twee en wil hun prille relatie niet in de weg staan. Quinten duwt Hanne van zich weg, maar iedereen heeft in de gaten dat de twee voor elkaar gemaakt zijn. Ward vraagt Hanne mee uit eten terwijl Quinten te weten komt dat Hanne nog steeds gevoelens heeft voor hem. Hij besluit naar het restaurant te gaan om Hanne voor zich te winnen. Hanne kiest dan ook voor Quinten en wijst Ward af.

Familie 6276 003
Familie 6277 Extra 009 Benny Stefanie Quinten Hanne

Verbouwingen

Quinten en Hanne gaan een weekend naar een glamping. Ze willen gaan samenwonen en Quinten stelt haar voor om bij hem op zijn appartement te komen wonen omdat alles daar in orde is gebracht voor zijn rolstoel. Hanne zal haar vrienden missen en deelt haar frustraties met Emma. Er is echter geen andere oplossing, aangezien Quinten niet op de trap naar boven kan bij haar thuis. Guido draagt hem, maar ook dat kan niet blijven duren. De friends beslissen om het rommelkot op het gelijkvloers om te bouwen naar een kamer met badkamer voor Quinten en Hanne. Benny helpt hen met de verbouwingen.

Familie 6281 001
Familie 6289 004

Evy verdwenen

Wanneer Evy 's nachts niet thuis komt slapen, vragen de friends zich af waar ze is. Ze beslissen nog even af te wachten, maar na een paar dagen is er nog altijd geen teken van leven. Ze vinden het niets voor haar om zomaar te vertrekken zonder iets te zeggen en contacteren de politie. Die zien het echter niet als een onrustwekkende verdwijning en kunnen hen niet helpen. De friends beslissen om dan maar zelf een zoekactie op te starten. Ondertussen brengt Stefanie haar collega Joren mee naar huis, die een oogje lijkt te hebben op Hanne. Hij heeft echter vooral interesse in Guido.

Familie 6291 005
Familie 6315 002

Het onderzoek

Tijdens de kerstdagen zitten Quinten en Hanne in Parijs, waardoor ze niet naar het kerstfeest kunnen komen. Guido voelt zich schuldig en organiseert op tweede kerstdag een kerstfeest voor zijn vader en de bomma. Op Nieuwjaarsdag krijgen de friends bezoek van twee inspecteurs, die hen vertellen dat Evy in het bos dood teruggevonden is. Hanne krijgt de volledige waarheid te horen van Lars en helpt hem mee met zijn onderzoek naar de echte dader, die volgens hem Marie is. Wanneer Quinten een telefoongesprek hoort tussen Lars en Hanne, biecht ze hem alles op en besluit hij hen te helpen.

Familie 6330 004
Familie 6329 001

Iris duikt op

Het onderzoek naar de dood van Evy wordt stilgelegd en de friends proberen het een plaats te geven. Hanne komt in de supermarkt echter een vrouw tegen die als twee druppels water op Evy lijkt: Iris Massant. Hanne schakelt meteen Quinten in om de bewuste vrouw terug te vinden op Facebook. Iedereen is het er over eens, er is een sprekende gelijkenis. Hanne stuurt een berichtje met de vraag om af te spreken en stuurt haar ook een foto van Evy. Ook de moeder van Evy wordt gecontacteerd, maar zij ontkent dat Iris een dochter van haar kan zijn. Iris besluit daarom terug afscheid te nemen van iedereen.

Familie 6346 005
Familie 6340 004

Het verleden van Iris

Francesca geeft toe dat ze gelogen heeft en Iris is wel degelijk de tweelingzus van Evy. Dankzij Hanne komt Iris te weten dat Evy al een tijdje een onderzoek gestart had naar Marie Devlieger. Iris bijt zich vast in het onderzoek van haar zus en beweert dat Marie de moordenaar is van Evy. Quinten vindt dat Iris zich elke dag radelozer gedraagt en begint te graven in haar verleden. Hij ontdekt dat ze als kind meermaals opgenomen werd in een psychiatrische instelling. Iris wil echter niet zeggen waarom en gaat alleen verder met haar onderzoek.

6382-01
Familie 6384 001

Cyberaanval

VDB Fashion wordt geteisterd door een cyberaanval waardoor alle computers gehackt zijn. Iedereen kijkt natuurlijk naar Quinten voor de oplossing. Hij werkt dag en nacht, maar het lijkt een eindeloze strijd. Lars kan het probleem oplossen door de hackers te betalen, maar wil niet toegeven aan chantage. Quinten vindt dat Lars de situatie volledig verkeerd aanpakt. Het is uiteindelijk Peter die stiekem de hackers met zijn eigen geld betaalt, maar tevergeefs. Alle bestanden van alle computers zijn verdwenen.

Familie 6388 003
Familie 6382 004

Een te hoge werkdruk

Quinten moet in zijn eentje alle computers van Fashion terug updaten en in orde maken voor gebruik. Dit betekent dat hij lange uren draait. Het volledige personeel moet nu een tandje bijsteken en Lars heeft besloten om de geplande verlofdagen en feestdagen van het personeel in te trekken. Quinten is uiterst ontevreden en spoort zijn collega's aan om niet langer in te gaan op de hoge eisen van de directie. Hanne wil er niets van weten omdat ze gewoon te veel werk heeft om nu alles neer te leggen. Quinten krijgt wel gelijk van Jenny en denkt na over een actieplan.

Familie 6409 001
Familie 6355 001

Quinten staakt

Peter wordt ontslagen omdat Lars ontdekt heeft wat hij achter zijn rug gedaan heeft. Voor Quinten en de rest van het personeel is dit een zoveelste slag in het gezicht. Quinten verzet zich openlijk tegen het beleid van Lars en roept op tot een staking om Lars duidelijk te maken dat ze niet akkoord zijn met zijn beslissingen. Jenny, Quinten en Hanne vertellen Lars dat ze ook vertrekken als Peter niet meteen zijn job terugkrijgt. Lars is niet onder de indruk en speelt de drie tegen elkaar uit, waardoor ze toch blijven. Lars roept vervolgens het personeel bij elkaar om terug orde op zaken te stellen.

Familie 6413 002
Familie 6420 002

Toekomstplannen

Guido en Emma stappen in het huwelijksbootje en Quinten organiseert mee het vrijgezellenfeest van Guido. De jongens belanden in de Jan en Alleman. Nadien kan het trouwfeest niet doorgaan omdat Emma er met de kindjes vandoor is naar Afrika. Quinten en Hanne beginnen hierdoor na te denken over hun eigen toekomst. Hanne geeft toe dat ze graag mama wil worden en Quinten ziet een gezinsuitbreiding ook wel zitten. Samen besluiten ze te stoppen met de pil en voor een eerste kindje te gaan met hun tweetjes.

Familie 6433 002
Familie 6434 004

Hanne zwanger

Quinten en Hanne proberen al twee maanden om een kindje te krijgen. Zjef denkt dat Hanne zwanger is door haar vreemde goestingskes en praat erover met Rudi, die bij Hanne zelf polst. Wanneer Hanne opnieuw haar regels lijkt te krijgen, twijfelt ze aan zichzelf. Ze besluit om toch een zwangerschapstest te doen en ontdekt dat ze al vier weken zwanger is. Zij en Quinten zijn in de wolken en kijken al uit naar 7 mei 2020. Hun blijdschap wordt echter overschaduwd door de plotse dood van Kasper Van de Caveye, het zoontje van Cédric

Familie 6444 004
Familie 6439 002

Troubles in paradise

Hanne vindt het ongepast om gelukkig te zijn met haar zwangerschap. Quinten denkt daar heel anders over en wil van de daken schreeuwen dat ze een kindje krijgen. Hanne wil wachten tot ze drie maanden ver is om het te vertellen, maar Quinten blijft haar pushen met cadeautjes. Hanne ergert zich aan zijn gedrag en stelt haar bezoek aan de gynaecoloog alsmaar uit. Quintens frustraties lopen op terwijl Jenny en Stefanie iets vermoeden. Quinten versiert het huis samen met Stefanie om Hanne te verrassen, maar ze komt niet opdagen.

Familie 6448 001
Familie 6484 003

Het schuldgevoel

Hanne voelt zich schuldig over haar abortus van 2012, maar zwijgt erover tegen Quinten. Op de eerste echo lijkt alles goed te gaan met de baby. Quintens vertelt zijn ouders en opa over de zwangerschap, maar Hanne gaat niet mee. Een gesprek met Jan brengt Hanne tot inzicht en ze neemt Quinten eindelijk in vertrouwen over haar abortus van de kleine Louis. De twee kunnen eindelijk hun problemen aan de kant schuiven en Hanne lijkt voor het eerst blij te zijn met haar zwangerschap. De familie van Hanne wordt verder op de hoogte gebracht.

Familie 6495 003
Aflevering 6508 om 14.28.19

Gender-Reveal Party

Quinten legt Hanne in de watten en speelt de rol van ongeruste papa goed. Wanneer ze bij de gynaecoloog eindelijk het geslacht van hun kindje te weten komen, willen ze het op een originele manier aan hun vrienden en familie vertellen. Hanne wil een gender-reveal party organiseren en Quinten neemt enkele taken op zich. Bijvoorbeeld de ballon met roze of blauwe confetti in. Tijdens het feestje zelf loopt het mis, want bij het doorprikken van de ballon komt er roze confetti uit terwijl ze eigenlijk een jongen verwachten. Quinten voelt zich schuldig voor zijn fouten.

Aflevering 6509 om 09.18.47
Aflevering 6521 om 17.44.43

Squashen

Quinten heeft nog een verrassing voor Hanne in petto en schakelt daarvoor de hulp van Zjef in. Hij heeft namelijk een alibi nodig en vertelt tegen Hanne dat hij met Zjef elke week gaat squashen. Zowel Hanne als Rudi zijn benieuwd naar hun mannen en willen eens komen kijken naar een wedstrijd. Quinten vraagt deze ene gunst aan Zjef, al heeft hij nog nooit in zijn leven een raket aangeraakt. Tijdens de wedstrijd loopt het bijna fout omdat Zjef te wild is en met zijn hoofd tegen de muur botst.

Familie 6501 002
Aflevering 6510 om 21.03.06

Bucket-List

Nadien wordt duidelijk dat Quinten al die tijd aan het doen was: namelijk danslessen volgen. Hij wou Hanne hier mee verrassen en zorgt voor een onvergetelijke avond met hun tweetjes. Hanne en Quinten denken vervolgens na over dingen die ze nog willen doen voor het kindje er is en maken een bucketlist op. Ze willen bijvoorbeeld 24 uur lang bingewatchen, maar die opdracht mislukt. Ook naar een sterrenrestaurant gaan, is geen geslaagde opdracht omdat Quinten zich niet op zijn gemak voelt. Ze besluiten hun dromen voorlopig dan maar op te bergen.

Aflevering 6509 om 09.18.24
Aflevering 6514 om 20.46.31

Het boekhoudsysteem

Bij VDB Fashion ontdekt Quinten dat er iemand laat op de avond ingelogd heeft op het boekhoudsysteem met het wachtwoord van Brigitte. Ondertussen lukt het Brigitte ook een paar keer niet om zelf in te loggen en ze schakelt hiervoor de hulp van Quinten in, die zelf niet weet wat er aan de hand is. In realiteit is ondertussen Amelie ingelogd om te frauderen met facturen van Fashion. Jonas wordt verdacht van hier meer van te weten en hij vraagt Quinten op de man af of hij een probleem heeft met hem.

Aflevering 6510 om 21.10.13
Aflevering 6529 om 15.46.23

Cadeautjes en bellen

Quinten en Hanne beseffen dat ze nog heel wat moeten regelen voor de komst van hun kindje. Een belangrijke beslissing die tot nu toe nog niet gelukt is, is een naam. Dankzij een app proberen ze overeen te komen, maar dat verloopt niet zo vlot. Quinten koopt ook een zwangerschapsbel, maar daar is Hanne niet echt gelukkig mee. De bel maakt verschrikkelijk veel lawaai en werkt iedereen op de zenuwen. Quinten gaat daarom het advies van Veronique inwinnen om te weten te komen wat hij nu juist moet kopen voor Hanne om haar gelukkig te maken.

Aflevering 6557 om 13.54.20
Aflevering 6561 om 21.16.10

De nieuwe CEO

Quinten en zijn huisgenoten krijgen het gewelddadige filmpje tussen Lars en Mathias te zien en nadien neemt Lars zijn ontslag als CEO van Fashion. Zowel Veronique als Brigitte stellen zich kandidaat voor de functie en dat zorgt voor een weddenschap bij het personeel. Quinten is ervan overtuigd dat Brigitte zal winnen, omdat zij nu eenmaal de beste kandidaat is voor de functie. Niet iedereen gaat akkoord met hem en Benny zamelt zelfs geld in om de weddenschap officieel te maken. Quinten verliest alsnog wanneer Veronique als nieuwe CEO gekozen wordt.

Aflevering 6569 om 16.58.15
Aflevering 6572 om 16.19.01

Verplichte rust

Veronique voert meteen enkele veranderingen door als nieuwe CEO en wil Hanne promoveren tot Hoofd van de Creatieve Cel. Hierdoor zal ze echter niet meer veel kunnen ontwerpen. Hanne ziet de job niet zitten, maar wordt toch overhaalt wanneer ze te weten komt dat ze een eigen schoenenlijn mag opstarten. Quinten vreest dat Hanne zich heeft laten doen en dat werkt op haar zenuwen. Hanne wil dat Quinten haar eindelijk als een volwassen vrouw behandelt. Bij de gynaecoloog krijgen ze te horen dat Hanne het rustiger aan moet doen en plots moet Hanne thuis blijven, tot haar grote frustratie.

Aflevering 6574 om 10.06.22
Aflevering 6583 om 13.27.36

Nieuwe buurman

De 'friends' leren hun nieuwe buurman Tony kennen. Hanne kan de man niet uitstaan omdat ze heel de dag naar het lawaai moet luisteren van zijn verbouwingen. Bovendien is Tony heel opdringerig, zeker wanneer Quinten hem ingeschakeld omdat Hanne weer last heeft van krampen en een harde buik. Tony kan het koppel geruststellen, maar blijft zich nadien opdringen om Hanne advies te geven. Wanneer de bomma een hartaanval krijgt, haasten Hanne en Quinten zich naar het ziekenhuis. Daar ontdekken ze dat Tony degene is die haar gereanimeerd heeft en Hanne moet haar mening herzien.

Aflevering 6586 om 10.01.21
Aflevering 6587 om 09.56.08

Huwelijksaanzoek

De mannen willen de vrouwen overtuigen om mee te gaan naar een voetbalmatch van Anderlecht. Wat ze nog niet weten is dat Guido een huwelijksaanzoek wil doen. Hanne ziet dat niet zitten en Quinten kan haar niet overtuigen. Bij Wolff & Bos gaat Quinten in de clinch met Veronique omdat het betaalsysteem niet werkt, en Quinten gebruikt dit als manier om Mieke te overtuigen toch naar de match te komen. Opnieuw zonder succes. Wanneer Hanne ontdekt dat de bomma meegaat, wil ze kost wat kost toch gaan. De avond verloopt niet zoals verwacht en Stefanie loopt weg wanneer Guido zijn vraag stelt.

Aflevering 6594 om 08.39.19
Aflevering 6595 om 09.31.56

Waar is Hanne?

Bij Wolff & Bos is Benny nieuwsgierig naar Quintens mening over zijn nieuwe buurman Tony, maar Quinten kan alleen maar positieve dingen zeggen. Diezelfde avond komt Quinten tot de vaststelling dat Hanne nergens te vinden is. Ze neemt haar telefoon niet op en niemand van de huisgenoten weet waar ze naartoe kan zijn. Het duurt niet lang tot Quinten de politie verwittigt omdat het duidelijk om een onrustwekkende verdwijning gaat. Er wordt een zoekactie op poten gezet, georganiseerd door Quinten, maar met geen enkel resultaat. Buurman Tony komt Quinten een hart onder de riem steken.

Aflevering 6601 om 10.34.33
Aflevering 6603 om 08.16.17

De verleiding

De dagen gaan voorbij zonder enig nieuws van Hanne en het gaat snel achteruit met Quintens gezondheid. De ongerustheid over zijn vriendin is groot en Quinten komt weer in de verleiding om te drinken. Bart keert terug uit Dubai om de situatie op de voet op te volgen en samen met Jan maken ze een videoboodschap gericht naar Hanne. Plots vindt Quinten een briefje van Hanne in de brievenbus waarop staat dat alles goed gaat met haar. De vraagtekens bij Quinten worden alleen groter en hij staat met zijn rug tegen de muur. Op de dag van zijn verjaardag, krijgt Quinten bezoek van Tony en samen drinken ze een glas whiskey...

Schermafbeelding 2020-08-23 om 23.58.58
Aflevering 6608 11.10.34

Quinten ontspoord

Dankzij het ene glas whiskey, gaat het snel van kwaad naar erger met Quinten. Hij gaat op zoek naar meer alcohol en komt in de Jan en Alleman terecht. Jan weigert hem een pintje te geven, maar Quinten gaat gewoon naar de supermarkt of drinkt bij Tony thuis. Mieke en Niko maken zich zorgen om hem en willen hun verhuis naar de brouwerij uitstellen. Wanneer Quinten volledig dronken in de Jan en Alleman binnenkomt, maakt hij zichzelf volledig belachelijk door in zijn broek te plassen. Mieke, Niko, Zjef en de andere vrienden proberen op hem in te praten, maar Quinten is volledig de weg kwijt.

Aflevering 6611 08.31.20
Aflevering 6618 14.10.51

De foto van Gaston

Quinten krijgt een foto van Hanne en hun pasgeboren zoontje Gaston. De hevige emoties zorgen ervoor dat hij tot het besef komt dat drinken niet de oplossing is. Hij wil zich herpakken en gaat zelfs terug aan de slag bij Wolff & Bos. Overal wordt hij echter herinnert aan Hanne. ZJef organiseert een bijeenkomst om Quinten een hart onder de riem te steken. Wanneer Bahar haar intrek neemt bij de 'friends', heeft Quinten het er moeilijk mee omdat iedereen precies doorgaat met zijn leven. Ook de ruzies tussen Guido en Stefanie is hij kotsbeu en hij verplicht de twee van eindelijk hun conflicten uit te praten.

Trivia

Generiek

Galerij

Foto's

Lees Meer