FANDOM

Seizoen 0 Seizoen 1 Seizoen 2

Seizoen 1 is de reeks die loopt van 30 december 1991 tot 29 mei 1992. Het seizoen telt 110 afleveringen.

De kijker leert de familie Van den Bossche kennen en de problemen die zich voordoen binnen de familie. Op 30 december 1991 wordt Generiek 1 gelanceerd, waarin de volgende personages worden opgenomen: François Van den Bossche, Simonne Vercauteren, Walter Dierckx, Anna Dierckx, Jan Van den Bossche, Monique Stevens, Rita Van den Bossche, Guido Van den Bossche, Marie-Rose De Putter, Marleen Van den Bossche, Pierrot Cockelaere, Mieke Van den Bossche, Bart Van den Bossche, Peter Van den Bossche en Veronique Van den Bossche.

Verder dit seizoen maken we kennis met Mark Oorschot, Herman De Bie, Jean-Pierre Langens, Julienne Vandenabeele, Chantal, Gust De Kimpe, Babette Van Tichelen, Picasso, Willy De Clippeleire, Mia Dondeyne, Birgit Van den Sompel, Dirk Cockelaere, Xavier Latour, Angèle, Agnes, Jules, Adrienne, Mohammed El Faroussi en Ben Van der Venne.

De personages die gedurende dit seizoen verdwijnen zijn Mark Oorschot en Xavier Latour.

Verhaallijnen

Schermafbeelding 2019-01-29 om 12.14.06

De verjaardag van Anna (deel 1)

Anna wordt 65 jaar en dat wil de familie niet zomaar laten voorbijgaan. Guido en Marie-Rose plannen een groot feest in restaurant 'De Gulden Vork'. Jan en Monique kunnen dit niet betalen en liggen dwars over de dure cadeau die Marie-Rose in gedachten heeft. Jan kan zijn moeder overtuigen om het feestje gewoon bij haar thuis te geven.

Schermafbeelding 2019-01-29 om 12.24.58

Marleen en Gust

De 18-jarige dochter van Anna, Marleentje, begint een affaire met Gust De Kimpe, een getrouwde man. Hij neemt Marleen mee naar een hotel om met haar te vrijen, maar wanneer Marleen weigert, wordt hij agressief. Peter komt te weten dat zijn tante iets heeft met een veel oudere man en chanteert haar hiermee in de hoop dat ze met hem wil uitgaan.

Schermafbeelding 2019-01-29 om 17.34.37

De verjaardag van Anna (deel 2)

Het verjaardagsfeestje van Anna verloopt niet zonder problemen. Monique en Jan schakelen hun kinderen Bart en Mieke in om de rijke nonkel François te paaien. Het cadeau dat Marie-Rose meegebracht heeft, valt niet in de smaak en bovendien wordt het feestje gestoord door één van Walter zijn parochianen.

Schermafbeelding 2019-01-29 om 19.06.18

De chantage van Peter

Peter doet er alles aan om zijn tante Marleen te charmeren en blijft haar relatie met Gust gebruiken als chantagemateriaal. Tegen zijn vrienden blijft hij opscheppen over zijn nieuwe verovering. Wanneer Marleen toch niet meegaat naar het feestje van Willy, pakt Peter zijn tante hard aan. Marleen gaat ten rade bij Rita.

Schermafbeelding 2019-01-31 om 16.52.12

Pierrot in het ziekenhuis (deel 1)

Pierrot voelt zich al dagenlang slecht en op aanraden van de huisdokter van Monique, brengt Rita hem naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Eerst wordt gedacht aan leukemie, maar dat wordt uitgesloten door testen. Pierrot heeft een tekort aan zowel witte als rode bloedcellen.

Schermafbeelding 2019-01-31 om 17.25.29

Het geheim van het alleenstaande huis (deel 1)

Peter doet al een hele tijd geheimzinnig en heeft afspraakjes in een alleenstaand huis. Rita betrapt hem tijdens zijn bezoekjes en ook Veronique begint zich vragen te stellen. Peter schakelt ook geregeld nonkel Walter in om hem te helpen, maar wat is hij allemaal van plan?

Schermafbeelding 2019-01-31 om 17.27.31

De hartaanval van Anna

Marleen is volledig in paniek wanneer Anna een hartaanval krijgt. Volgens de dokter is het slechts een waarschuwing en moet ze het dus rustig aan doen. De familie vraagt zich af of Marleen in staat is om alleen voor Anna te zorgen en ze spreken een beurtrol af.

Schermafbeelding 2019-01-30 om 21.45.29

De losse handjes van Xavier Latour

De nieuwe rechterhand van Guido, Xavier Latour, maakt zich niet populair door een slippertje te begaan met secretaresse Babette. Hij wordt op staande voet ontslagen. Bovendien komt Guido nadien te weten dat hij gewelddadig is tegenover zijn vrouw Celine en hij bij zijn vertrek verschillende vertrouwensdocumenten heeft meegenomen.

Schermafbeelding 2019-01-30 om 18.50.57

De overplaatsing

Walter krijgt een verrassende brief van het bisdom. Omdat er een tekort is aan priesters, wordt hij overgeplaatst naar een andere parochie. Walter is razend en zoekt de hulp van François. Walter gaat persoonlijk naar het bisdom om dit misverstand op te klaren.

Schermafbeelding 2019-01-31 om 16.55.54

Het testament

Nonkel François en Simonne beseffen dat de familie al een tijdje achter hun centen zitten. François besluit naar de notaris te gaan om een testament op te maken, zodat ze voorbereid zijn op alles. Alle kleinkinderen van Anna zullen hun deel krijgen, maar dat betekent niet dat elk deel even groot zal zijn...

Schermafbeelding 2019-01-31 om 19.26.52

De nieuwe auto

De auto van Jan en Monique begeeft het en ze moeten naar een nieuwe auto uitkijken. Ze hebben niet genoeg geld en Monique is te trots om geld te lenen bij Guido. Jan gaat daarom achter haar rug toch geld lenen voor een gloednieuwe Saab te kunnen kopen. Een autootje waar Monique maar al te blij mee is.

Schermafbeelding 2019-01-29 om 20.40.26

Het gedrag van Marie-Rose

Marie-Rose heeft de reputatie van niet de gemakkelijkste te zijn. Wanneer Julienne een dag niet komt opdagen omdat haar dochter een auto-ongeluk had, vliegt ze uit tegen de vrouw. Ook op liefdesvlak met Guido loopt niet alles over rozen. Ze vindt dat hij te weinig aandacht heeft voor haar en begint een affaire met haar tennisleraar Ludo.

Schermafbeelding 2019-01-29 om 22.06.22

Veronique en Mark (deel 1)

Veronique valt voor de charmes van Mark Van Oorschot, één van Peters vrienden. De twee gaan samen naar bed, maar wanneer Mark hierover vertelt tegen zijn vrienden, is Veronique daar niet blij mee. Ze maakt al meteen een einde aan hun relatie.

Schermafbeelding 2019-02-01 om 19.39.30

De nieuwe job

Jan wordt ontslagen en Monique is woedend. Hij gaat ten rade bij zijn broer Guido en krijgt een job als personeelsdirecteur aangeboden bij VDB Electronics.

Schermafbeelding 2019-02-10 om 16.05.27

De secretaresse

Vanaf zijn eerste werkdag bij VDB Electronics wordt Jan deskundig geholpen door zijn secretaresse Babette. De charmes en looks van de jonge vrouw hebben onmiddellijk een positieve invloed op zijn humeur.

Schermafbeelding 2019-02-10 om 10.17.21

Ontslag

Rita moet geregeld optredens afbellen om bij Pierrot in het ziekenhuis te blijven en krijgt te horen dat ze niet langer welkom is. De familie wil haar helpen op financieel vlak, maar Rita wil geen medelijden en aalmoezen. Wanneer ze te horen krijgt dat alle rekeningen door Dirk betaald worden, maakt ze hem duidelijk dat we wijn help niet nodig heeft.

Schermafbeelding 2019-02-12 om 20.57.15

Rebellerende Peter

Het gedrag van Peter gaat elke dag van kwaad naar erger en Guido is het beu. Wanneer Guido en Marie-Rose een skivakantie plannen, besluit Guido dat zijn zoon niet welkom is en bovendien elke dag in de vakantie als loopjongen in de fabriek aan de slag moet onder supervisie van Jan.

Schermafbeelding 2019-02-17 om 20.16.16

Peter en Babette

Peter gaat aan de slag bij VDB Electronics maar maakt meteen iedereen duidelijk dat hij de zoon van de baas is. Met Babette kan hij het goed vinden en de twee flirten er op los. Samen proberen we Jan voor schut te zetten.

Schermafbeelding 2019-02-10 om 15.39.10

Pancytomie

Rita en de familie krijgen van de dokters in het ziekenhuis te horen dat Pierrot lijdt aan pancytomie, dezelfde ziekte waar Pierre Van den Bossche 18 jaar geleden aan overleden is.

Schermafbeelding 2019-02-17 om 20.49.11

Paula

De vrouw van Gust, Paula, komt te weten dat haar man een affaire had met Marleentje. Ze valt de jonge vrouw lastig en eist een geschreven bekentenis zodat ze kan schrijven. Marleen weigert en Paula wil haar familie inlichten.

Schermafbeelding 2019-02-23 om 13.38.35

De skivakantie

Tijdens de skivakantie van Guido, Marie-Rose en Veronique slaagt Guido er niet in om zich te ontspannen. Hij probeert dagelijks Peter aande lijn te krijgen, maar hij neemt nooit op. Ondertussen verpest ook Veronique de vakantie door telkens misselijk te zijn.

Schermafbeelding 2019-03-03 om 11.39.42

De straf

Guido pakt zijn zoon Peter hard aan na zijn terugkeer van vakantie. Hij verkoopt de auto van Peter en wil het doen en laten van de jongen beter controleren. Peter aanvaardt dit niet en stoot zich nog harder af van zijn familie.

Schermafbeelding 2019-02-12 om 21.03.46

De toenadering

Nonkel Walter doet zijn uiterste best om de plooien tussen Rita en Dirk glad te strijken en de twee bij elkaar te brengen. Rita geeft toe aan haar gevoelens, maar maakt Dirk duidelijk dat ze nog lang niet klaar is om terug een man toe te laten in haar leven.

Schermafbeelding 2019-03-03 om 12.22.26

Beenmerg

Walter en Guido krijgen van de dokters te horen dat de toestand van Pierrot alleen zal verbeteren met een beenmergtransplantatie. De hele familie, met uitzondering van Rita en Anna, wordt opgetrommeld voor een vergadering. Alleen Peter ziet het idee niet zitten en weigert.

Schermafbeelding 2019-03-04 om 16.56.06

Rita en Dirk

Rita laat Dirk steeds meer toe in haar leven, allemaal dankzij het extra duwtje in de rug van nonkel Walter. De bezorgdheid over hun zoontje brengt de twee terug samen en Rita geeft Dirk opnieuw een kans.

Schermafbeelding 2019-03-08 om 18.13.24

Tienerzwangerschap

Marie-Rose en Veronique krijgen het verlossende telefoontje van dokter Els: Veronique is zwanger. Guido wordt op de hoogte gebracht en is zeer streng voor zijn dochter. Veronique wil het kindje niet houden, maar voor Guido is een abortus uitgesloten.

Screenshot 2019-03-19 at 09.48.23

Japanners

Guido geeft Jan de belangrijke taak om een paar Japanse zakenmannen te ontvangen bij VDB Electronics. Jan is echter te enthousiast en laat zelfs een contract tekenenen dat een mogelijke fusie voorstelt, iets waar Guido absoluut geen voorstander van is.

Schermafbeelding 2019-03-10 om 09.01.27

Paula

Paula gaat meermaals een gesprek aan met pastoor Walter om over het ontrouw van haar echtgenoot te praten. Ze stopt eindelijk met de stalking van Marleentje en wil aan haar huwelijk met Gust werken.

Screenshot 2019-03-19 at 15.51.37

Het etentje

Jan nodigt Marie-Rose en Guido uit bij hem thuis, maar zelfs met de hulp van Walter loopt het etentje nog steeds in de soep. Bovendien krijgt Bart onder zijn voeten wanneer hij een volledige fles jenever opgedronken heeft.

Screenshot 2019-03-19 at 10.56.15

Het alleenstaande huis

Walter gaat langs bij het mysterieuze alleenstaande huis in de Zandstraat, waar Peter al geruime tijd gespot wordt. Hij maakt er kennis met Roos, maar krijgt geen duidelijk antwoorden van haar.

Screenshot 2019-03-26 at 15.51.59

Mieke verliefd

Monique is in alle staten wanneer ze te weten komt dat Mieke een vriendje zou hebben, maar het gaat om een misverstand. Nadien geeft ze toe dat ze verliefd is op Bram, een goede vriend van de judo.

Screenshot 2019-03-27 at 12.13.55

Peter keert zijn kar

Peter vertrekt thuis om bij nonkel Walter te logeren en na een goed gesprek met hem, besluit hij zijn leven te beteren. Hij stemt toe om de beenmergtesten te ondergaan.

Screenshot 2019-03-26 at 15.34.47

De schoenenfabriek

Meneer Janssens, de CEO van de schoenenfabriek van François, heeft slecht nieuws: de zaken gaan slecht en ze zullen het bedrijf moeten verkopen om uit de kosten te geraken. François schakelt de hulp van Guido in, die te weten komt dat Janssens een deal gesloten heeft met een Nederlands bedrijf en al jarenlang offertes weigert.

Schermafbeelding 2019-04-05 om 21.39.55

FC VDB Electronics

Guido kan met John een goede sterspeler binnenhalen voor zijn voetbalploegje FC VDB Electronics. John gaat bovendien aan de slag in de fabriek, maar krijgt het al snel aan de stok met zowel Jan, Mia als Peter.

Schermafbeelding 2019-04-05 om 15.48.41

De zelfstandigen

Jean-Pierre, Willy en Picasso smeden plannetjes om meer geld te verdienen. Willy maakt een afspraak met een zekere meneer Meyer die mysterieuze pakjes aflevert aan de jongens.

Schermafbeelding 2019-04-02 om 21.26.49

Spannende affaire

Bij VDB Electronics gaan de flirtpartijen tussen Babette en Jan steeds verder. Ze spreken ook geregeld af buiten de kantooruren en Monique stelt zich vragen. Ze wil zelfs Guido verwittigen zodat Jan een andere secretaresse zou krijgen. Ook tussen Marie-Rose en Ludo blijft de affaire duren en ze gaan steeds verder...

Schermafbeelding 2019-04-07 om 09.09.18

Donor voor Pierrot gevonden

In het ziekenhuis is de juiste donor voor de transplantatie van Pierrot gevonden: namelijk Peter Van den Bossche. Peter gaat akkoord en de familie is hem zeer dankbaar.

Screenshot 2019-04-08 at 16.45.04

De afwijzing

Mark mist Veronique en probeert op allerlei manieren terug in contact met haar te komen. Keer op keer wordt hij afgewezen en hij moet troost zoeken bij Peter en cafébaas Herman.

Schermafbeelding 2019-04-06 om 20.07.58

Brandveiligheid

In het vluchthuis moeten Monique en Agnes alles in gereedheid brengen voor controle van de brandveiligheid. Monique laat Jan hiervoor opdraven, maar de commandant geeft toch een negatieve beoordeling. Monique spreekt een oude vriendin aan, die sinds kort voor de burgemeester werkt.

Schermafbeelding 2019-04-08 om 20.20.18

Chantage

Peter wil Roos Verstappen helpen met haar schulden en vraagt 42.000 frank aan zijn vader. Wanneer Guido weigert, gaat hij naar nonkel Jan. Hij chanteert Jan met zijn affaire met secretaresse Babette.

Schermafbeelding 2019-04-08 om 20.44.54

Oude schoolvriend op bezoek

Walter krijgt zijn oude schoolvriend Jos Goossens over de vloer. Wanneer de koster met een gebroken been niet kan helpen in de kerk, roept Walter hiervoor de hulp van Jos in. Adrienne is niet akkoord en dreigt ermee het bisschop hiervan te verwittigen.

Schermafbeelding 2019-04-10 om 19.31.12

Peter verdwijnt

Na alle ruzies tussen Peter en zijn vader, besluit Peter thuis te vertrekken. Hij laat niets meer van zich horen en weigert zelfs de beenmergtransplantie te laten uitvoeren. Guido besluit een privédetective te huren om Peter op te sporen en ook de familie gaat naar hem op zoek.

Schermafbeelding 2019-04-10 om 18.51.30

Modellenwerk

Marleen wil een extra zakcentje verdienen om meer kleren te kunnen kopen en gaat op zoek naar een job, dit tot groot ongenoegen van moeder Anna. Marleen gaat aan de slag als mannequin, maar ondervindt al snel dat de bedoelingen van de man niet zo eerbaar zijn.

Screenshot 2019-04-11 at 15.04.32

Beenmergtransplantatie

Dirk en Rita zijn in alle staten wanneer ze horen dat Peter de transplantatie niet meer wil laten uitvoeren en bovendien verdwenen is. Ze willen de jongen gaan zoeken, maar krijgen verlossend nieuws van Walter. Peter gaat toch door met de operatie.

Schermafbeelding 2019-04-09 om 20.00.40

De dood van Mark

Mark heeft een belangrijke motorcrosswedstrijd, maar komt tijdens de wedstrijd ten val. Hij overlijdt ten plaatse. De vrienden van Mark, met Veronique en Peter in het bijzonder, zijn enorm geschrokken en kunnen met hun verdriet geen blijf.

Screenshot 2019-04-11 at 15.29.59

Lange vakantie

François en Simonne hebben enkele weken in Italië doorgebracht om te genieten van een vakantie. Bij hun terugkeer krijgt François meteen Jan over de vloer, met de vraag of hij 42.000 frank kan lenen.

Schermafbeelding 2019-04-13 om 13.57.39

Mohammed

Veronique ontmoet Mohammed, een Marokkaanse jongen die net naar de buurt verhuisd is. Guido en Marie-Rose willen niet dat hun dochter omgaat met hem, en ook de vrienden van Mark vinden het niet kunnen dat Veronique zo snel na zijn dood al met iemand anders optrekt.

Schermafbeelding 2019-04-16 om 19.48.18

Hamburg

Door een technische panne in het fabriek moet Jan naar Hamburg reizen om er enkele hulpstukken op te halen. Hij neemt stiekem Babette mee en maakt er een snoepreisje van. Hij verwent het meisje en gebruikt hiervoor een blanco cheque die hij voordien van Guido gekregen had.

Schermafbeelding 2019-04-16 om 19.34.11

Pierrot mag naar huis

De operatie van Pierrot was zeer succesvol en de jongen is aan de beterhand. Pierrot keert terug naar huis en wordt verwelkomd door zowel zijn mama als Dirk. Bovendien hebben de twee goed nieuws voor de jongen: ze gaan trouwen.

Screenshot 2019-04-25 at 10.50.45

Dreigtelefoontjes

Privédetective Jacques Van Riet is ontevreden over het plotse ontslag en probeert Guido te chanteren. Hij wil geld in ruil voor geheimhouding en maakt zijn opwachting bij VDB Electronics om Guido persoonlijk onder druk te zetten.

Screenshot 2019-04-25 at 11.40.01

Kreta

Herman wil België achter zit laten om een restaurant in Kreta te beginnen. De vaste klanten, waaronder Willy, Picasso en Jean-Pierre, willen niet dat Herman vertrekt. Wanneer een mysterieuze Griek zijn opwachting maakt in Het Vissershuis, bedreigt hij Herman.

Schermafbeelding 2019-04-25 om 21.15.26

Bedreigingen

Bij Guido en Marie-Rose thuis worden de paardenstallen in brand gestoken en vindt Guido een dode kat voor zijn deur. Deze ernstige bedreigingen maken indruk op Guido en hij vraagt zich af of Peter er iets mee te maken heeft. Na een politieonderzoek ontdekt Guido dat een ontevreden ex-werknemer van VDB Electronics hier achter zit.

Schermafbeelding 2019-04-25 om 21.09.15

Silicon Valley

Dirk krijgt een zeer interessant voorstel uit Amerika. Hij kan een nieuw technologiebedrijf leiden in Silicon Valley. Hij besluit Rita in te lichten en bergt hun trouwplannen voorlopig op. Dirk wil echter dat Rita meegaat, maar Pierrot is nog te zwak voor die lange reis.

Screenshot 2019-04-25 at 10.57.49

Racisme

Veronique heeft besloten om geen abortus te laten uitvoeren en Mohammed wil zelfs de vaderrol op zich nemen. De vrienden van Mark vinden het niet kunnen dat Veronique al zo snel met een andere jongen omgaat, en al zeker omdat het een Marokkaan is. Willy, Jean-Pierre en Peter gaan erg ver in hun kwetsende opmerkingen en krijgen het hierdoor ook aan de stok met Picasso en Birgit.

Schermafbeelding 2019-04-26 om 14.57.45

Monique ontdekt de waarheid

Alfonsine, de mama van Babette, gaat aan de slag in het vrouwenhuis. Monique komt zo te weten dat haar echtgenoot niet alleen naar Hamburg is geweest. Ze confronteert haar man en probeert via Guido de waarheid te weten te komen. Heeft haar man een affaire met zijn secretaresse?

Schermafbeelding 2019-04-26 om 15.02.04

Muziekmanager

Rita wil haar zangcarrière terug leven in blazen en ondertussen wil nonkel François een nieuwe uitdaging in zijn leven. Hij wil zich op de muziekbusiness storten en stelt aan Rita voor om haar nieuwe manager te worden. Met de hulp van Simonne en enkele oude contacten, slaagt François er onmiddellijk in om Rita terug aan het werk te krijgen.

Schermafbeelding 2019-04-26 om 15.28.44

Hartproblemen

Tijdens een nieuwe discussie met Marleen, krijgt Anna terug last van haar hart. Ze laat zich onderzoeken door een hartspecialist deze keer en krijgt te horen dat ze twee overbruggingen moet laten uitvoeren. Ze wil haar familie niet tot last zijn en stelt het zo lang mogelijk uit.

Schermafbeelding 2019-04-28 om 11.34.33

Monique zet Jan aan de deur

Monique weet nu eindelijk de waarheid over de affaire van Jan en Babette en pakt haar koffers. Wanneer ze nadien te weten komt dat Jan bovendien aan het spaargeld van de kinderen heeft gezeten, ontploft ze. Monique besluit Jan aan de deur te zetten en hij moet bij nonkel Walter gaan logeren om een dak boven zijn hoofd te hebben.

Screenshot 2019-05-28 at 14.21.31

De verzoening

Jan drinkt zich volledig lazarus en valt dronken neer voor zijn deur. Monique besluit hem terug binnen te vragen. De twee geven hun huwelijk nog een tweede kans, maar dat betekent niet dat Monique alles zomaar vergeten is. Ze pakt Jan nog steeds hard aan en laat geen enkel moment onbenut om zijn affaire met Babette op tafel te gooien.

Screenshot 2019-05-31 at 15.36.17

Bijles

De examens van Marleen zijn een ramp en ze wil zelfs haar studies opzeggen. Guido stelt Marleen voor aan Ben Van der Venne een leerkracht Economie die haar bijles kan geven. Volgens Veronique werd Ben vroeger de triestige plant genoemd, maar Marleen en Ben kunnen het goed met elkaar vinden en ontdekken heel wat raakvlakken.

Screenshot 2019-05-31 at 15.54.02

Saint-Tropez

Marie-Rose en Guido vinden dat Veronique moet stoppen met school om zich te concentreren op haar kindje. Ze kan haar laatste jaar nadien opnieuw doen. Ze plannen ook een reisje naar Saint-Tropez met hun drietjes en vertrekken al snel. Guido laat ondertussen het bedrijf achter de in handen van Jan, Mia en Babette. Wanneer ze met de auto de grens oversteken, hebben ze echter een ernstig verkeersongeluk.

Screenshot 2019-05-31 at 16.12.37

Aanranding

Peter geeft een feestje bij hem thuis en nodigt ook Picasso, Birgit en Mohammed uit. Het feestje loopt snel uit de hand wanneer Peter te ver gaat en Birgit op zijn kamer aanrandt. De politie wordt erbij gehaald en Peter wordt gearresteerd voor slagen en verwondingen en het aanranden van de eerbaarheid. Jean-Pierre en Willy vinden ook dat Peter deze keer te ver is gegaan.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 1ste seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Huwelijken en scheidingen

Voor een overzicht van de relaties en affaires, zie hier.

Geboortes en sterftes

Trivia

  • Dit seizoen telt het minst aantal afleveringen van alle seizoenen.
  • Dit seizoen is het enige seizoen dat niet in de maand augustus of september begint.
  • In januari 2019 wordt door VTM het volledige eerste seizoen online geplaatst om 30 jaar VTM te vieren.

Lees Meer