FANDOM

Seizoen 28 Seizoen 29 Seizoen 30

Seizoen 29 is de reeks die loopt van 26 augustus 2019 tot juni 2020. Het seizoen telt 220 afleveringen.

In de loop van het seizoen wordt Generiek 9 gelanceerd waarin Jonas Versteven en Brigitte De Wulf voor het eerst worden opgenomen.

We maken dit seizoen kennis met Vanessa Mariën.

We nemen dit seizoen afscheid van Marie Devlieger, Emma Verdonck, Lucas Van Bellingen, Mila Van den Bossche, Milou Van Bellingen, Elias Van Wilder en Kasper Van de Caveye.

Verhaallijnen

Familie 6429 007

Het einde van Marie

In Frankrijk is Marie dodelijk ten val gekomen dankzij Mathias. Veronique bedenkt een plan om ervoor te zorgen dat de val van Marie een zelfmoord wordt. Ze sleurt Mathias en Lars mee in de leugen en met hun drietjes zorgen ze voor voldoende bewijsmateriaal dat Marie van plan was om een wanhoopsdaad te begaan. Veronique en Lars keren terug naar België met Kasper en brengen Cédric het nieuws dat zijn zoon nog leeft.

Aflevering 6429 17.16.41

Afscheid van Emma

In Namibië komt Guido oog in oog met Emma te staan. Hij eist dat ze onmiddellijk terugkeert naar huis met de kinderen. Emma maakt hem duidelijk dat ze akkoord gaat, maar dat ze terugkeert naar Lucas zodra ze een overeenkomst voor de kinderen bepaald hebben. Guido maakt zelf de moeilijke beslissing om Emma en de kinderen los te laten. Hij geeft Emma de toestemming om in het buitenland te blijven met de kinderen, maar wil wel een goede regeling voor bezoeksrecht.

Familie 5429 008

Stefanie in shock

Elias staat klaar met zijn aansteker om Stefanie in brand te steken, maar ze kan Elias een duw geven waardoor hij neervalt en zelf in brand schiet. Elias sterft en Stefanie kan de politie verwittigen. Benny komt zijn dochter halen en Stefanie is volledig in shock door de gebeurtenis. Ze wil er niet over praten, maar kan haar hart luchten bij Robyn en Patrick. Ze voelt zich schuldig omdat zij de dood van Elias op haar geweten heeft.

Aflevering 6429 17.08.29

Alfons ontdekt de waarheid

In de foodbar blijft het feestje met Willy Sommers doorgaan. Wanneer Alfons naar de wc gaat, ontdekt hij dat Johan een bedrieger is en dat Rikske wel kan stappen. Alfons vertelt alles aan Robyn, maar zij wil Alfons niet geloven. Johan dringt er ondertussen bij Robyn op aan om het geld zo snel mogelijk op zijn rekening te storten omdat hij binnenkort al de eerste betalingen moet doen.

Aflevering 6429 17.27.01
Aflevering 6432 08.22.40

Alfons vermist

Alfons is vergeten dat er een benefiet was met Willy Sommers, Robyn toont hem een filmpje. Alfons herinnert zich nu dat hij ook aanwezig was op de benefiet, hij krijgt een flashback van Rikske die zelfstandig kon staan in de toiletten. Hij vertelt dat aan Robyn maar die blijkt dat echter niet te geloven. Alfons is razend en verdwijnt. Benny werkt zijn frustraties uit op Robyn. Die ontdekt dat Johan en Rik nooit in Boston zijn aangekomen ze dus bedriegers zijn. Ze voelt zich schuldig en wil al het geld zelf terugbetalen. Ondertussen vinden Benny en Robyn Alfons terug in een caravan, compleet van de kaart.

Familie 6433 002

Hanne zwanger

Quinten en Hanne proberen al twee maanden om een kindje te krijgen. Zjef denkt dat Hanne zwanger is door haar vreemde goestingskes en praat erover met Rudi, die bij Hanne zelf polst. Wanneer Hanne opnieuw haar regels lijkt te krijgen, twijfelt ze aan zichzelf. Ze besluit om toch een zwangerschapstest te doen en ontdekt dat ze al 4 weken zwanger is. Zij en Quinten zijn in de wolken en kijken al uit naar 7 mei 2020.

Aflevering 6430 21.04.47
Aflevering 6431 21.05.11

Baby Kasper

Na twee maanden wordt het onderzoek naar de dood van Marie afgerond. Mathias werkt ondertussen opnieuw in de brouwerij. Cédric doet zijn best om voor Kasper te zorgen, al is dat niet gemakkelijk met zijn studies. Kasper is ook moeilijk in slaap te krijgen en Jan raadt hem aan om met hem te gaan rondrijden in de auto. Veronique is dol op Kasper en hoopt hem alles te kunnen geven wat ze bij Cédric niet gedaan heeft. Ook de bomma en Albert en de rest van de familie krijgen niet genoeg van de kleine Kasper. Mathias verontschuldigt zich bij Cédric. Veronique legt Mathias de scheidingspapieren voor, maar die heeft nog wat tijd nodig.

6433 extra 003
Familie 6433 004

Het nieuwe circulatieplan

Er is een nieuw circulatieplan in Mechelen en dat valt niet bij iedereen in goede aarde. Het plan is nog in de testfase en Jenny start een petitie tegen het plan. Ook Jan helpt mee. Niko, Mieke, Zjef en Rudi gaan samen op stap, terwijl Jan naar een klasreünie gaat. Wanneer Niko en Rudi alleen achterblijven en ze nog iets gaan drinken, stelen ze in een dronken bui een verkeersbord van een eenrichtingsstraat. Niet veel later rijdt Jan deze straat vermoeid in, waarna hij frontaal botst op een tegenligger.

Familie 6434 na 004
Familie 6434 na 014

Auto-ongeval

Jan is als spookrijder op Cédric gebotst, die met Kasper aan het rondrijden was om hem in slaap te krijgen. Jan en Cédric komen er met enkele verwondingen vanaf, maar Kasper overlijdt. Wanneer Mieke Lars en Veronique tegenkomt in het ziekenhuis beseffen ze stilaan wat er gebeurd is. Jan is kapot van het nieuws en Guido en Mieke proberen hem bij te staan. Cédric is in shock. Ook de rest van de familie is geschokt. De politie stelt vast dat het verkeersbord van de eenrichtingsstraat niet aanwezig is en waarschijnlijk gestolen is door enkele zatte studenten.

Familie 6434 001
Familie 6438 004

Gestolen verkeersbord (deel 1)

Niko ontwaakt met een kater en hoort van Mieke wat er gebeurd is met Jan, Cédric, Kasper en het gestolen verkeersbord. Hij gaat meteen met Rudi praten en vraagt hem om te zwijgen omdat ze anders alles zullen verliezen. Rudi krijgt echter last van een enorm schuldgevoel en doet alsof hij ziek is. Hij is heel emotioneel, waardoor Zjef argwaan krijgt. Niko vindt dat hij de draad van zijn leven weer moet oppikken. Het wordt nog moeilijker wanneer Zjef een flyercampagne start om de daders te vinden.

Familie 6434 004
Familie 6439 002

Troubles in paradise

Hanne vindt het ongepast om gelukkig te zijn met haar eigen zwangerschap nu Kasper net gestorven is. Quinten denkt daar echter heel anders over en wil van de daken schreeuwen dat ze een kindje krijgen. Hanne wil wachten tot ze 3 maanden ver is om het te vertellen, maar Quinten blijft haar pushen met onder andere cadeautjes. Hanne ergert zich aan zijn gedrag en stelt haar bezoek aan de gynaecoloog alsmaar uit. Quintens frustraties lopen ondertussen op. Jenny en Stefanie vermoeden iets. Quinten versiert het huis samen met Stefanie om Hanne te verrassen en Guido officieel te laten weten dat Hanne zwanger is, nu Jenny en Stefanie het ook weten. Hanne komt echter niet opdagen.

Familie 6438 001
S29 afl6438 073

De dood van Kasper

Cédric zoekt Jan op en vergeeft hem. Wanneer de bomma en Albert op bezoek komen bij Peter vertelt hij hen het slechte nieuws. Cédric wil echter een intieme begrafenis met enkel hem en zijn moeder. De bomma ziet hier van af en Peter gaat met Cédric praten. Hij komt tot inkeer en nodigt de familie uit. Na de emotionele begrafenis biecht Anna aan Peter op dat ze de familie niet meer aankan. Ze vraagt hem of hij haar taak als steun en toeverlaat van de familie wil overnemen. Na Kaspers begrafenis wil Cédric plots al zijn spullen wegdoen en terug beginnen studeren. Veronique vreest dat hij te snel gaat.

Familie 6438 003
Familie 6440 001

De terugkeer van Iris

Na meer dan twee maanden niets van zich te laten horen, keert Iris plots terug naar Mechelen. Ze condoleert Veronique en heeft het ook moeilijk met Kaspers dood. Iris maakt Mathias duidelijk dat hij zichzelf niet schuldig moet blijven voelen. Het komt tot een vreemd weerzien met Mieke, die hun vriendschap nieuw leven wil inblazen. Iris beslist om in de buurt te blijven, aangezien ze zich er meer verbonden voelt met Evy. Ze gaat bij Cédric in Veroniques huis wonen en kan zo een oogje in het zeil houden.

Familie 6439 003
Familie 6442 001

Guido en Stefanie

Guido en Stefanie lijken het goed met elkaar te kunnen vinden en zijn een grote steun voor elkaar. Ze flirten erop los. Stefanie heeft nog steeds last van paniekaanvallen en gaat regelmatig naar een psycholoog. Ze sluit haar familie echter volledig buiten en verlengt haar ziekteverlof bij de brandweer. Benny's vaderhart breekt. Guido lijkt Emma’s vertrek ondertussen wel erg goed te verwerken en Hanne en Stefanie vrezen dat hij zijn verdriet verdringt. Hij heeft ook Zjef nog altijd niet vergeven.

Familie 6438 002
Familie 6440 003

Tegendraadse Amelie

Amelie vindt dat Jan en Niko haar werk in de Jan & Alleman niet genoeg waarderen wanneer ze haar maar een ordinaire barvrouw noemen en vraagt opslag. Ze wil bovendien haar eigen keuzes maken en geen meeloper zijn, waardoor ze stilaan gaat overdrijven in het tegendraads zijn. Ze zet zich alsmaar meer af van Lars, die zich zorgen maakt, en gaat op zoek naar een appartement. Amelie biecht Lars op dat ze de erfenis van Guido aan Gino gegeven heeft, omdat die het toen nodig had, maar dat ze het geld nog altijd niet teruggezien heeft. Brigitte vindt dat Lars Amelie moet laten doen zodat ze eindelijk ook op eigen benen kan gaan staan.

Familie 6435 004
S29 afl6438 064

Alfons naar het rusthuis

Benny krijgt het bericht dat er een plaats is vrijgekomen in het rusthuis en Alfons de volgende op de wachtlijst is. Hij heeft het moeilijk om zijn vader nu weg te sturen en gaat een gesprek met hem aan. Alfons doet echter alsof hij er geen problemen mee heeft en verhuist naar het rusthuis. Patrick vermoedt dat Alfons alleen maar verhuist om niemand tot last te zijn. Robyn ontdekt dat Johan en Rikske inderdaad bedriegers zijn en panikeert. Ze wil alle schenkers hun geld zelf terugbetalen, maar Peter en Gloria kunnen dat idee uit haar hoofd praten.

Familie 6441 001
Familie 6441 004

Penitentiair verlof

Robyn heeft goed nieuws: Jonas krijgt penitentiair verlof. Als hij snel een job vindt, mag hij definitief vrijkomen en hij logeert bij Benny, Robyn en Patrick. Benny probeert hem aan een job te helpen bij VDB. Jonas doet zijn toekomstplannen uit de doeken en vertelt dat hij en Benny plannen hebben om een klusbedrijfje op te starten als hij definitief vrijkomt. Robyn denkt echter dat Benny dat alleen maar gezegd heeft uit schuldgevoel. Het komt ook tot een blij weerzien met Amelie, waarmee Jonas meteen een onenightstand beleeft. Lars is hier echter niet blij mee.

Familie 6433 003
Familie 6443 002

Samenwonen

Peter is dolverliefd op Gloria en verrast haar meermaals met geschenkjes. Hij mist haar echter wanneer ze niet bij hem is en vraagt haar om bij hem thuis in te trekken. Zij wil haar dochter niet alleen achterlaten en weigert. Peter stelt haar voor om Inez mee te nemen, maar Gloria twijfelt. Gloria stelt Veronique ondertussen voor om bij Cédric te komen poetsen. Peter gaat achter Gloria's rug om met Inez praten en tot zijn verbazing is zij razend enthousiast over het samenwonen. Gloria is daarentegen kwaad dat Peter stiekem met Inez gesproken heeft en beschuldigt hem van manipulatie.

Familie 6444 001

Gestolen verkeersbord (deel 2)

Rudi kampt nog steeds met een enorm schuldgevoel en stort zich in de drank. Lars is zijn gedrag beu en zet hem tijdelijk op non-actief bij VDB Fashion. Wanneer Veronique hem uithoort, liegt Rudi dat Finn in het ziekenhuis ligt. Ondertussen ontdekt Niko’s medewerker Gertjan bijna het verkeersbord in de kelder, waarna Niko beslist om het met Rudi ’s nachts in het water te gaan dumpen. Ze worden echter betrapt door Zjef, maar weten zich er uit te praten.

Familie 6443 004
Familie 6448 001

Hanne's schuldgevoel

Hanne heeft het moeilijk dat Bart, Brenda en Jelle niet bij haar zijn en voelt zich schuldig over haar abortus van 2012. Guido heeft een vermoeden van wat er haar dwars zit en gaat ten rade bij Jan. Hij geeft haar ook goede raad. Op de eerste echo blijkt alles goed te gaan met de baby. Quinten vertelt zijn ouders en opa over de zwangerschap, maar Hanne gaat niet mee. Een gesprek met Jan doet Hanne inzien dat ze moet genieten en ze neemt Quinten eindelijk in vertrouwen over haar abortus van de kleine Louis.

S29 afl6443 043
Familie 6447 005

VDB Shoes

Peter komt met het idee om een nieuw familiebedrijf op te richten: VDB Shoes. De bedoeling is om online schoenen te verkopen die uit Milaan komen. Peter stelt Veronique voor om Dress & Play te laten vallen en mee met hem in het project te stappen. Hij heeft namelijk genoeg van de tirannie van de familie De Wulf. Zij weigert echter en maakt duidelijk dat zij en Lars binnenkort gaan trouwen, waardoor zij dus ook een De Wulf zal worden. Mathias gaat na even twijfelen wel in op Peters voorstel. Gloria kijkt al uit naar hun tripje naar Milaan.

Familie 6447 003
Familie 6448 002

De schuldige (deel 1)

De zaak van het auto-ongeval wordt geseponeerd, zonder schuldige. Cédric is er kapot van en stort zich in de drank. Ook Veronique heeft het moeilijk. Wanneer Rudi haar volledig gebroken ziet op VDB Fashion gaat hij zichzelf aangeven bij de politie. Hij vertelt echter dat hij het bord alleen gestolen heeft, om Niko niet te verraden. Zjef is er kapot van en weet met zichzelf geen blijf. Ook Veronique is geschokt. Cédric gaat op zoek naar Rudi. Het wordt ook Niko te heet onder zijn voeten en hij biecht alles op aan Mieke.

Familie 6448 004

Mathias versus Lars

Lars wil Veronique steunen bij haar verdriet, maar zegt de foute dingen. Zij is kwaad en doet Lars twijfelen aan hun relatie. Hij zoekt Mathias op om over de scheidingspapieren te praten. Die is echter niet van plan om die te ondertekenen en drijft Lars tot het uiterste. Hij kan het nog altijd niet verkroppen dat Lars Veronique van hem afgepakt heeft. Later wordt duidelijk dat Lars het pistool van Marie nog steeds in een kluis in zijn loft bewaart.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Voor een overzicht van de gastpersonages die geen eigen pagina hebben, zie hier.

Recasts

Recycling

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Trivia

  • Vanaf dit seizoen zal de slogan van 'Familie' niet meer 'Verbonden voor altijd' zijn. De nieuwe slogan is 'Eens Familie, altijd familie'.

Lees Meer