FANDOM

Seizoen 20 Seizoen 21 Seizoen 22

Seizoen 21 is de reeks die loopt van 22 augustus 2011 tot 29 juni 2012. Het seizoen telt 225 afleveringen.

In augustus 2011 wordt Generiek 6 gelanceerd, waarin een aantal extra personages worden opgenomen: Hanne Van den Bossche, Guido Van den Bossche, Louise Van den Bossche, Jelle Van den Bossche, Axel De Meester en Caroline De Meester worden toegevoegd.

We maken dit seizoen kennis met Colette Vermeir, Steve Schuurmans, Jana Pleysier en Nathalie Debie.

Ook William Feys en Dimitri Roels komen even terug in beeld.

De personages die gedurende dit seizoen verdwijnen zijn Maxim De Pauw, Pierrot Van den Bossche, Rob Gerrits, Bert Van den Bossche, Arianne Balencourt, Gerda Donckers, André Beynens en Gilbert Vandersmissen.

Verhaallijnen

Hannah afl 4661

Brand bij VDB Electronics

In het torengebouw van VDB Electronics woedt een hevige brand. Marie-Rose, Veronique en Gerda kunnen via de buizen van de airconditioning ontsnappen. Bart, Peter en June kunnen echter geen kant op en kunnen alleen maar hopen dat de brandweer hen op tijd uit de vlammenzee redt.

0824-familie-peternieuws 0

De slachtoffers

Bart heeft zodanig zware brandwonden en breuken dat hij in een kunstmatige coma wordt gehouden. Hanne durft niet te hopen dat haar papa er bovenop zal komen en ze heeft de steun van haar vriend Remko hard nodig. Ondertussen krijgt de familie het verschrikkelijke nieuws dat het lichaam van Rob is gevonden.

Familie4666

Het onderzoek

Inspecteur Anita Degeling en onderzoeksrechter Lepez starten hun onderzoek. Marie-Rose moet toegeven dat Rita voordien bij de gebouwen rondliep. Ook Bert krijgt de politie over de vloer om zijn aanwezigheid te verklaren. Rita is van de aardbodem verdwenen en dat maakt haar alleen meer verdacht.

Familie4668

De mogelijke dader

Rita zwerft dagenlang rond op straat en ontdekt een krantenartikel over de brand bij VDB Electronics en de moord op Rob. Haar verdriet brengt haar terug thuis, waar Jan en Linda niet anders kunnen dan de politie in te schakelen. Inspecteur Degeling maakt Rita duidelijk dat ze nu beter kan bekennen. Peter schakelt advocate Arianne Balencourt om zijn tante te verdedigen.

0825-familie6maandag 0

De verkoop

Niko is van mening dat Maarten zijn trots moet inslikken en de eerste stap moet zetten om de ruzie met Roos bij te leggen. Maarten gaat eindelijk akkoord om de Roos Crevette te verkopen en dat maakt Roos extreem gelukkig. Ze geven hun relatie nog een kans. Mathias brengt Maarten in contact met zijn zakenrelatie Quinten Huisinga voor een potentiële job.

Familie afl11 0

Verstoppertje

Hoewel het romantisch etentje tussen Trudy en Victor verstoord werd door de brand bij VDB Electronics, hebben de twee nu een relatie. Trudy wil niet langer verstoppertje spelen en spoort Victor aan om eerlijk te zijn in het ziekenhuis. Ook haar dochtertje Louise wordt op de hoogte gebracht.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende Personages

Nieuwe Gastpersonages

Voor een overzicht van de gastpersonages die geen eigen pagina hebben, zie hier.

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Huwelijken en Scheidingen

Geboortes en Sterftes

Trivia

  • Vanaf dit seizoen wordt er overgestapt van 6 naar 5 dagen 'Familie' per week.

Lees Meer