FANDOM

Week 16

Week 17

Week 18

Aflevering 81 (#4741) - 12 december 2011

Mieke nodigt Bart en Trudy uit voor een etentje zodat haar broer en haar vriend elkaar beter leren kennen en misschien zelfs gaan appreciëren. Pierrot wordt helemaal opgeslorpt door de organisatie van zijn weegschalenproject voor Benin, met als gevolg dat hij Evy verwaarloost en dat de zoektocht naar een woning voor hem naar het achterplan verdwijnt. Rita brengt Myriam en Dré rond de tafel om hun echtscheiding te bespreken. Maarten stelt aan Marie-Rose en Mathias het businessplan voor van het restaurant dat hij uit de grond wil stampen. Zij ziet het concept helemaal zitten, maar Mathias heeft zijn bedenkingen.

Aflevering 82 (#4742) - 13 december 2011

Mieke en Trudy zijn blij dat Bart zijn mening over Niko heeft herzien. Dré voelt zich schuldig over de scheiding en Rita kan alleen maar hopen dat hij niet van gedacht gaat veranderen. Zij bemoeit zich trouwens met de verdeling van hun spullen. Evy is woest omdat Pierrot zich ziek meldt op het werk om aan zijn weegschalenproject voor Afrika te kunnen werken. De coördinatie van de verhuis naar de nieuwe kantoren bezorgt Gerda flink was stress. Marie-Rose verdedigt het restaurant van Maarten bij de bestuursleden van de holding. Mathias windt er geen doekjes om dat hij reserves heeft.

Aflevering 83 (#4743) - 14 december 2011

De verhuis naar de nieuwe kantoren van de familieholding is een feit. June haalt opgelucht adem want eindelijk krijgt ze haar loft en haar privacy terug. Gerda daarentegen is gestresseerd en geeft als een generaal bevelen aan de verhuizers. Pierrot heeft opnieuw ziekteverlof genomen om fondsen te werven voor Benin. Rita waarschuwt haar zoon dat hij Evy meer aandacht moet geven. Niko krijgt in het café het bezoek van zijn halfbroer, Steve. Mathias heeft de ondankbare opdracht om Jan te vertellen dat de bedrijfscafetaria met hem aan het roer er niet komt.

Aflevering 84 (#4744) - 15 december 2011

Maarten zal het restaurant van de Van den Bossche holding runnen. Voor de jonge chef is dit een gouden kans, maar toch is hij er niet helemaal gerust in omdat Marie-Rose over zijn schouder zal kijken. En dan is er nog de kinderachtige reactie van zijn vader. Pierrot wordt door zijn diensthoofd op de vingers getikt omdat hij onwettig afwezig is geweest én hij krijgt een waarschuwing van Evy omdat zijn spaargeld wil gebruiken voor het transport van de weegschalen. Anna en Albert krijgen een rondleiding in de nieuwe kantoren van de Van den Bossche groep. Mieke is nieuwsgierig naar de halfbroer van haar vriend. De gezellige avond van Trudy en Bart wordt verstoord door Hanne.

Aflevering 85 (#4745) - 16 december 2011

Dré is ongelukkig omdat Myriam vandaag naar Benidorm vertrekt. Rita probeert hem te overtuigen om dit als een nieuwe start te zien. Het valt Bart op dat Hanne de laatste weken meer thuis dan op haar kot verblijft en hij vermoedt dat ze zich haar studiekeuze beklaagt. Trudy stelt hem voor om met zijn dochter te praten. Peter krijgt een journalist van Kanaal Z over de vloer, die meer wil weten over de speculatieve berichten. De spanningen tussen Evy en Pierrot lopen opnieuw op. Steve helpt Jan uit de nood achter de toog van de Jan & Alleman. Axel en Caroline krijgen van Veronique de opdracht om te brainstormen over een event voor de officiële opening van de Van den Bossche holding.