FANDOM

Seizoensfinale 24: Het wraakplan van June

Algemene Informatie

De seizoensfinale van seizoen 24 is de 220ste aflevering van het seizoen en de 5545ste aflevering in totaal. De finale wordt uitgezonden op vrijdag 26 juni 2015 en zal een dubbele aflevering zijn.

Inhoud

Familie 5545 030

De verdwijning van Cédric

Louise vermoedt dat FreEco meer weet over de verdwijning en probeert Faroud en zijn team naar hun lokaal te leiden. Wanneer ze er binnenvallen, blijkt dat de vogel reeds gaan vliegen is. Hannes en Mirthe zijn kwaad op Louise omdat ze de locatie van FreEco verraden heeft bij de politie. Ondertussen krijgt Veronique te horen dat Cédric zich reeds enkele dagen in het ziekenhuis bevindt. Hij ligt in coma na een alcoholintoxinatie.

Familie 5545 022

De affaire

De relatie van Marie-Rose en Mathias, die al een tijd barsten vertoont, komt zwaar onder druk te staan. Terwijl zij bezorgd is om haar kleinzoon, zoekt hij steun bij Trudy en beleeft intieme momenten met haar. In een hevige vrijpartij tussen Mathias en Trudy komt Marie-Rose de kamer binnen en betrapt hen.

Familie 5545 010

Het wraakplan van June

June wil al maanden wraak nemen op Peter en roept de hulp van Stan in. Stan werkt een plan uit waarbij Peter zal sterven aan de gevolgen van een CO-vergiftiging. Net voor zijn presentatie voor de ondertekening van het fairtrade charter dreigt Peter recht in de val van zijn rivalen te lopen.

Familie 5545 020

De keuze van Liesbeth

Jack, CEO van het Amerikaans bedrijf Finevine, doet Liesbeth het voorstel om enkele maanden voor hem te komen werken. Tot grote ergernis van Benny wil Liesbeth ingaan op Jacks aanbod. Ze beseft dat ze een moeilijke knoop moet doorhakken die niet alleen haar leven, maar ook dat van haar gezin drastisch zal omgooien.

Familie 5545 034

De schijndood van Bart

De Van den Bossches zijn reeds een maand aan het rouwen om de dood van Bart. Toch stelden sommigen zich vragen bij het hele verhaal, maar accepteerden dit uiteindelijk. Wanneer Bart levend te zien is op het strand, wordt het duidelijk dat zijn dood in scène werd gezet.

Familie 5545 001

Andere verhaallijnen

Gunther en Rudi hebben de deadline voor de collecties van VDB Fashion en Vero Bello gehaald. Op het eerste zicht blijkt Fatmir de relatie van zijn zoon goed te keuren. Evy's geheim doet de ronde. Quinten komt Zjef bezoeken om hem te motiveren voor de marathontrainingen, ondanks zijn huidige blessures. Veronique krijgt van Leen te horen dat ze zwanger is van Benny.

Cliffhangers

  • Heeft Cédric op vrije basis te veel alcohol gedronken? Of heeft FreEco hier iets mee te maken?
  • Hoe moet het verder tussen Mathias en Marie-Rose? Kan ze hem vergeven?
  • Overleeft Peter de CO-vergiftiging? Wat zijn Stan en June nog met hem van plan?
  • Vertrekt Liesbeth naar Amerika voor enkele maanden? Of keert ze terug naar haar gezin?
  • Waarom is Bart precies ondergedoken? Zal hij ooit kunnen terugkeren naar de familie?
  • Zullen Veronique en Peter tevreden zijn over het resultaat van hun collecties?
  • Zal Fatmir de relatie van zijn zoon kunnen accepteren? Of moet Dafina hem nog overtuigen?
  • Gaat Evy's geheim nog verder uitlekken? En wie is de biologische vader van haar kind?
  • Zal Zjef kunnen deelnemen aan de marathon? Of lukt het Quinten niet om hem tijdig klaar te stomen?
  • Hoe zullen Benny en Liesbeth reageren op de zwangerschap van Veronique?

Aanwezige Personages

Galerij

Familie 5545 017
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

Na De Zaak Bart en deze aflevering wordt duidelijk dat Bart zijn dood in scène heeft gezet om de Italiaanse maffia, die uiteindelijk de hele familie Dorsey uitgemoord heeft, op een verkeerd spoor te brengen. Hoewel veiligheidsagent Ian Bart afwijst om contact te zoeken met zijn familie in België, probeert hij toch het telefoontje te plegen. Faroud maakt Bart duidelijk dat Trudy, Hannah en Jelle in gevaar worden gebracht van zodra hij hen opbelt. Sam zorgt ervoor dat alle contact met België vermeden wordt.

Leen is in de wolken van haar leuke avond met Faroud, Fatmir, Dafina en Arthur. De sfeer verandert al snel wanneer ze te horen krijgt dat Cédric in het ziekenhuis complicaties vertoont en hersenschade zou kunnen oplopen. Veronique maakt zich zorgen over de toestand van haar zoon en valt flauw. De dokter constateert een lage bloeddruk. Wanneer hij Veronique vraagt of ze zwanger is in het bijzijn van Marie-Rose, omzeilt ze de vraag en antwoordt hier niet op. Ook krijgt Veronique het niet over haar lippen om Benny in te lichten over haar zwangerschap.

Ondertussen is Marie-Rose vastbesloten om te scheiden van Mathias, wat het gevolg is van zijn affaire met Trudy. Trudy voelt zich schuldig en grijpt naar de alcohol. Gelukkig kan Hannah haar overtuigen om te stoppen met drinken. Ze beslist om haar stiefmoeder haar misstap te vergeven, omdat Brenda vroeger Hannah altijd vertelde dat als je iemand niet kan vergeven je iemand bent die nooit fouten maakt. Toch heeft Trudy schrik voor de reactie van Jelle en Louise.

Jan en Linda pakken Mathias hard aan in de Jan & Alleman. Ook Anna komt samen met Albert over de vloer en wordt ingelicht over wat er allemaal gaande is in de familie. Ze stelt Linda voor om 'mater familias' te worden, omdat Anna vindt dat ze te oud hiervoor aan het worden is. Linda brengt meteen Mieke, Niko, Evy, Simon en Zjef op de hoogte.

Stan vertelt een onbekende, verlamde vrouw dat hij Peter niet kan vermoorden en hem heeft gered van een dodelijke CO-vergiftiging. June is niet te spreken over Stan, die andere plannen heeft met Peter, zijn manier van handelen. Door de opname van Peter in het ziekenhuis, geraken Rudi, Evy, Luc en zijn vrouw ongerust. Wanneer ze goed nieuws te horen krijgen van het ziekenhuis, wordt de ondertekening van het fairtrade charter hervat. Simon krijgt de opdracht om de lopende zaken bij VDB over te nemen.

Ook Louise zit in zak en as nadat haar neef in coma ligt, haar vader in het ziekenhuis wordt opgenomen, haar tante een te lage bloeddruk heeft, haar oma en stiefopa altijd ruziën en ze ruzie heeft met haar vrienden van FreEco. Hannes beslist bij Louise langs te gaan. Hij maakt haar al snel duidelijk dat FreEco Louise nodigt heeft en vergeeft haar. Hannes nodigt Louise uit om samen een pizza eten te gaan eten ter afleiding van haar problemen.

Liesbeth licht Benny in over haar plannen in de businesswereld. Ze heeft beslist om in te gaan op het voorstel van CEO Jack Dean en zal voor enkele maanden naar Los Angeles trekken om voor FineVine te werken. Benny, Patrick, Agnes en Stefanie zijn hier niet over te spreken.

Trivia

  • Na het succes van Het mysterie Thomas Feyaerts in 2014 hebben de makers van Familie ook dit jaar gezorgd voor een vtm-app tijdens de zomerstop. In juni, juli en augustus 2015 kan men via de app De Zaak Bart proberen te ontrafelen wat er echt met Bart Van den Bossche is gebeurd.
  • De scènes rondom de ondertekening van het fairtrade charter en de wraak van Stan en June werden opgenomen in en rond de gebouwen van C-Mine in Genk.
  • Deze aflevering werd heruitgezonden op zondag 23 augustus 2015 omstreeks 13.40 uur.

Voorganger

Volgende

Seizoen 23: De strijd om Peter Seizoen 25: De strijd met June

Seizoensfinales
Seizoen 1: Verkrachting en ongevalSeizoen 2: Adoptie eindigt in dramaSeizoen 3: Auto in het kanaalSeizoen 4: Collectieve zelfmoordSeizoen 5: Rita ontvoert PierrotSeizoen 6: De ontploffingSeizoen 7: Schietpartij op zeeSeizoen 8: VoedselvergiftigingSeizoen 9: Drama in het kasteelSeizoen 10: De terugkeer van BartSeizoen 11: De vliegtuigkapingSeizoen 12: De vliegtuigcrashSeizoen 13: Huwelijk op MaltaSeizoen 14: Cédric is vermistSeizoen 15: Huwelijk in KroatiëSeizoen 16: De ondergang van VDBSeizoen 17: Ontvoering en valpartijSeizoen 18: Confrontatie met LatourSeizoen 19: Het verboden huwelijkSeizoen 20: Vuur en wraakSeizoen 21: Drama op teambuildingSeizoen 22: Buurtfeest in mineurSeizoen 23: De strijd om PeterSeizoen 24: Het wraakplan van JuneSeizoen 25: De strijd met JuneSeizoen 26: Dubbelhuwelijk en ontvoeringSeizoen 27: Stans ondergang, verdrinking en zussenruzieSeizoen 28: Strijd om Kasper