FANDOM

Seizoensfinale 27: Stans ondergang, verdrinking en zussenruzie

Algemene Informatie

De seizoensfinale van seizoen 27 is de 220ste aflevering van het seizoen en de 6208ste aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op vrijdag 29 juni 2018.

Korte inhoud

Veronique wordt 's nachts verrast. Mathias neemt een drastische beslissing. Hanne probeert op Stefanie in te praten, maar haar besluit staat vast. Rudi wil zijn huwelijksverjaardag met Zjef vieren. Amelie klinkt samen met Veronique op haar verjaardag. Guido maakt Emma duidelijk dat hij keihard wil vechten voor Mila. Evy krijgt een mysterieus telefoontje en gaat recht op haar doel af...

Lange inhoud

Familie 6208 seizoensfinale embargo 007
Familie 6208 seizoensfinale kranten 003
Familie 6208 002

Verzoening van Larsique

Veronique keert terug naar België en treft Mathias bij haar thuis aan. Ze is boos en zet hem aan de deur. Later die avond belt er iemand aan, en tot verbazing van Veronique, staat Lars plots in haar gang. De twee beginnen te kussen en gaan samen slapen. De volgende ochtend praten ze over elkaar als koppel en beseft Lars dat hij het moeilijke nieuws aan Marie moet vertellen. Ook Veronique wil het zo snel mogelijk aan Mathias vertellen, maar dat is niet meer nodig wanneer Mathias de twee samen aantreft als hij de woning binnenkomt. Cédric licht ondertussen Marie in, die de nodige voorbereidingen treft om de loft van Lars te verlaten. Lars kan haar echter nergens vinden, tot Marie toch in de loft opduikt. Het komt tot een harde confrontatie tussen de twee, waarbij er lelijke woorden vallen van Marie. Ze verlaat de loft met haar koffers. Later op de dag treft Cédric haar aan in de Foodbar. Ook Mathias komt met verrassend nieuws voor Veronique: hij zet een stap terug bij Dress & Play.

Familie 6208 seizoensfinale kranten 004

Stefanie naar Nigeria

Stefanie heeft haar rugzak gepakt, haar visum is in orde, dus ze staat klaar om te vertrekken naar Nigeria. Hanne probeert haar nog tegen te houden, maar besluit Benny te bellen. Stefanie luistert zelfs niet naar de goede raad van haar vader en maakt hem duidelijk dat het haar beslissing is. Ze vertrekt richting de luchthaven. Diezelfde avond staat Stefanie terug in het huis van haar vader en wordt duidelijk dat ze toch niet vertrokken is.

Familie 6208 seizoensfinale kranten 005
Familie 6208 seizoensfinale embargo 008

Emma ontvoert Milou

Lucas heeft Emma en Guido duidelijk gemaakt dat hij niet wil dat ze nog in de buurt van Milou komen. Emma wil er zich niet bij neerleggen en gaat naar de school van Milou om het meisje af te halen achter de rug van Lucas. Samen met Mila gaan de drie naar Planckendael. Lucas - volledig in paniek wanneer ze hem vertellen dat Milou door Emma is meegenomen - belt naar Guido. Guido kan Emma niet overtuigen om terug naar huis te keren en gaat haar achterna. Eenmaal in Planckendael, lukt het Emma om zonder Guido weg te rijden. Guido probeert haar te volgen, maar mislukt hierin. Voor Lucas is dit de druppel, hij belt de politie. Emma geniet ondertussen van een zonnige dag met haar twee dochters.

Familie 6207 011
Familie 6208 seizoensfinale kranten 001

De confrontatie met Stan

Evy krijgt opnieuw een telefoontje van Stan, maar kan niet antwoorden op zijn vragen omdat ze in het gezelschap van Jan, Maarten, Mieke, Niko en Guido is. Ze verzint een smoesje om weg te gaan en Maarten blijft bij zijn vader die last heeft van zijn gezondheid. Eenmaal thuis belt ze met Stan, maar hij geeft alleen een cryptische omschrijving om hem te kunnen vinden. Hanne hoort het hele gesprek en smeekt Evy om thuis te blijven. Evy beseft ondertussen waar Stan het over heeft en gaat er toch naartoe. Hanne, volledig in paniek, slaagt erin om Maarten te bellen en vertelt hem dat Evy waarschijnlijk op weg is naar de verlaten werf in het bos, waar Stan en Evy twee jaar geleden ook al waren voor de ontvoering van Dries. Maarten springt in de auto en rijdt er naartoe.

Familie 6207 006

De verjaardag van Amelie

Het is de verjaardag van Amelie en ze gaat samen met haar halfzus Veronique iets drinken. De twee amuseren zich rot, maar kijken iets te diep in het glas. Wanneer een man avances probeert te maken op de twee, kunnen ze hem afwimpelen. Bij een tweede keer vertelt Veronique dat ze lesbisch zijn en druipt de man opnieuw af. De twee blijven drinken, maar eenmaal thuis voelt vooral Veronique zich niet goed. Door de alcohol beginnen de twee vrouwen elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren. Veronique maakt Amelie duidelijk dat ze het nooit moeilijk heeft gehad in haar leven en dat ze nooit een echte Van den Bossche zal zijn.

Familie 6208 seizoensfinale embargo 010
Familie 6208 seizoensfinale embargo 001

Evy lost een schot

Evy gaat de confrontatie aan met Stan, maar hij richt een geweer op haar. Evy slaagt erin om Stan te kalmeren en vertelt eindelijk waarom ze zo abrupt een einde heeft gemaakt aan hun relatie. Stan gaat ermee akkoord om zichzelf aan te geven voor de aanrijding van Hanne, maar hoopt nog steeds dat hij en Evy terug samen komen. Plots komt Maarten tussenbeide en geeft hij Stan een flinke mep op zijn hoofd. Stan valt neer, en Evy is razend op Maarten. Ze had hem eindelijk kunnen kalmeren en hij ging zichzelf aangeven. Tijdens hun ruzie, lukt het Stan om terug recht te komen en hij valt Maarten aan. Hij wil een zware steen op hem laten vallen, maar Evy pakt het pistool en richt het op Stan. Stan legt de steen neer en komt dichterbij. Evy maakt duidelijk dat het moet stoppen, maar wanneer Stan te dichtbij is, vuurt ze een schot af. Stan wordt geraakt en hij stapt naar achter. Hij valt naar beneden.

Familie 6208 seizoensfinale embargo 009

Verdrinking

Na een fijn dagje met de meisjes, wordt Emma 's avonds plots wakker in haar auto. Het is al donker en ze merkt dat Milou nergens te vinden is. Ze gaat onmiddellijk op zoek naar haar dochter, maar kan haar nergens vinden. Tot ze merkt dat in een nabij meer het popje van Milou drijft. Emma is volledig in paniek en duikt onmiddellijk het water in. Ze gaat kopje onder en lijkt niet meer boven te komen...

Familie 6208 seizoensfinale embargo 002

Amelie neergestoken

Veronique wordt wakker op de grond met bloed aan haar handen en een keukenmes naast haar. Ze herinnert zich niets meer van de afgelopen uren. Wanneer ze een bloedspoor tot in de keuken volgt, ziet ze Amelie liggen in een plas bloed met een gapende steekwonde in haar zij...

S27 afl6208 045
Familie 6207 007
Familie 6207 009

Andere verhaallijnen

Louise heeft een goed rapport, maar Jelle heeft een B-attest gekregen. Louise onderschept een pakje voor Jelle en denkt dat hij toch die gevaarlijke pillen gekocht heeft. Er zit echter alleen een muts in het pakje. Later spreekt Jelle af met een vriend in de Foodbar en ruilen de twee van pakje...

Zjef en Rudi zijn één jaar getrouwd vandaag en Zjef is boos omdat het lijkt dat Rudi niets georganiseerd heeft. Wanneer hij die avond thuiskomt, heeft Rudi echter het huis versierd en voor een verrassing gezorgd.

Niko en Mieke keren terug naar Jan om voor hem te zorgen. Door Maarten te verwittigen is Hanne in een benarde situatie terechtgekomen en haar gsm is op de grond gevallen. Quinten komt haar gelukkig bezoeken en kan haar zo terug goed leggen. De twee beleven een innig moment samen.

Cliffhangers

  • Zal Stan zijn val en het schot van Evy overleven?
  • Kunnen Maarten en Evy hun relatie nog steeds een kans geven na alles wat er gebeurd is?
  • Heeft Veronique Amelie neergestoken? Wat is er gebeurd?
  • Zal Mathias zich terugtrekken uit Dress & Play?
  • Lukt het Emma om de verdwenen Milou terug te vinden, of verdrinkt ze samen met haar dochtertje?
  • Waarom is Stefanie niet naar Nigeria vertrokken?
  • Welk gevaarlijk spelletje speelt Jelle met de pillen die hij gekocht heeft?
  • Zal Hanne volledig herstellen? Worden zij en Quinten opnieuw een koppel?

Aanwezige Personages

Fotogalerij

Familie 6208 seizoensfinale embargo 012
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

Veronique ontwaakt naast het bebloede lichaam van Amelie. Ze is totaal van slag en kan zich niets meer herinneren van de avond die ze samen doorbrachten. Ze is volledig in paniek en slaat op de vlucht. Amelie wordt ondertussen geïntubeerd en naar het ziekenhuis overgebracht. Daar wordt ze meteen geopereerd en ze is buiten levensgevaar. Brigitte is in alle staten en het komt tot een conflict met Lars en Peter. De volgende dag wordt Veronique hardhandig gearresteerd door de politie. Ze wordt verhoord en alle bewijzen wijzen in haar richting. Wanneer blijkt dat enkel in Amelies bloed drugs gevonden zijn, wordt ze overgebracht naar de gevangenis. Lars blijft haar steunen en belooft haar eruit te krijgen. Mathias en Marie bekommeren zich over Cédric.

Emma duikt in paniek het water in, op zoek naar Milou. Wanneer ze hopeloos terug uit het water kruipt, ziet ze plots Milou verschijnen. Ze moest gaan plassen en Emma brengt de meisjes opgelucht terug naar huis. Daar wordt ze opgepakt door de politie. Guido kan Lucas er uiteindelijk van overtuigen om zijn klacht in te trekken en Emma wordt vrijgelaten. Samen beslissen ze om te gaan voor co-ouderschap: Een week de meisjes bij Lucas en een week de meisjes bij Guido en Emma.

Stan heeft het schot van Evy overleefd en wordt overgebracht naar de gevangenis. Evy verwijt Maarten aanleiding te hebben gegeven voor de schietpartij. De ruzie loopt verder op en Maarten vertrekt alleen naar India. Evy houden hem echter niet tegen. Stefanie heeft niets meer van Ayo gehoord en vreest dat hij opgepakt of dood is. Hanne mag na 2 maanden eindelijk haar korset uitdoen en is nog gevoelloos in enkele vingers. Ze wordt echter al snel geconfronteerd met haar beperkingen. Ze krijgt opnieuw gevoelens voor Quinten, maar die blijven onbeantwoord. Trudy ontdekt de fitnesspillen in Jelles sportzak, maar hij belooft haar om ermee te stoppen.

Trivia

  • Alle hoofdpersonages verschijnen in de seizoensfinale, behalve Ayo Buhari, Robyn Versteven, Anna Dierckx en Albert Thielens.
  • Deze seizoensfinale vertoont opvallend veel gelijkenissen met die van seizoen 25. Zo verschuilt Stan zich op dezelfde plaats als toen en komt Evy hem daar opzoeken. Net als Mieke toen is ook Hanne dit seizoen aangereden en is het onzeker hoe haar toestand verder zal evolueren. Zowel toen als nu lopen Guido en Emma het risico om Mila te verliezen. Ten slotte eindigen beide seizoensfinales met een onverwachte moord.
  • Voorlopig laatste aflevering met Kristof Verhassel (Stan Lauwers).
  • Deze aflevering werd heruitgezonden op zondag 26 augustus 2018 omstreeks 19.55 uur.

Seizoensfinales
Seizoen 1: Verkrachting en ongevalSeizoen 2: Adoptie eindigt in dramaSeizoen 3: Auto in het kanaalSeizoen 4: Collectieve zelfmoordSeizoen 5: Rita ontvoert PierrotSeizoen 6: De ontploffingSeizoen 7: Schietpartij op zeeSeizoen 8: VoedselvergiftigingSeizoen 9: Drama in het kasteelSeizoen 10: De terugkeer van BartSeizoen 11: De vliegtuigkapingSeizoen 12: De vliegtuigcrashSeizoen 13: Huwelijk op MaltaSeizoen 14: Cédric is vermistSeizoen 15: Huwelijk in KroatiëSeizoen 16: De ondergang van VDBSeizoen 17: Ontvoering en valpartijSeizoen 18: Confrontatie met LatourSeizoen 19: Het verboden huwelijkSeizoen 20: Vuur en wraakSeizoen 21: Drama op teambuildingSeizoen 22: Buurtfeest in mineurSeizoen 23: De strijd om PeterSeizoen 24: Het wraakplan van JuneSeizoen 25: De strijd met JuneSeizoen 26: Dubbelhuwelijk en ontvoeringSeizoen 27: Stans ondergang, verdrinking en zussenruzieSeizoen 28: Strijd om Kasper