FANDOM

Midseizoensfinale 28: Het proces van Veronique

Algemene Informatie

De midseizoensfinale van seizoen 28 is de 95ste aflevering van het seizoen en de 6303de aflevering in totaal. De finale wordt uitgezonden op vrijdag 4 januari 2018 en zal een dubbele aflevering zijn.

Inhoud

S28 afl6303 006
S28 afl6303 013

Het onderzoek van Lars

Lars en Hanne zetten alles op alles om Marie te ontmaskeren. Wanneer Quinten een telefoongesprek hoort tussen Lars en Hanne moet ze hem wel alles opbiechten, waarna hij besluit hen te helpen. Marnix geeft Lars in ruil voor geld extra informatie. Wanneer Lars hem een foto van Marie laat zien, liegt hij dat zij de derde persoon is en vertelt hij hem dat de auto van autoverhuurbedrijf Hertz was. Ondertussen wacht Marie-Rose vol spanning op meer nieuws. Haar geluk kan niet op wanneer ze ontdekt wat Marnix gezegd heeft.

Familie 6303 k 004

Het proces van Veronique

Het proces gaat verder met een getuigenis van een professor toxicologie, waarmee Marianne probeert te bewijzen dat het logisch is dat er in Veroniques bloed geen drugs zijn teruggevonden, aangezien haar bloed veel later is gecontroleerd dan dat van Amelie. Gerechtspsychiater Carl Dekens schetst opnieuw een negatief beeld van Veronique en noemt haar een gevaar voor haar naaste omgeving, waarna de bomma haar kalmte verliest en ze wordt buitengezet.

Familie 6303 na 007

Niko opgepakt

Niko beslist om toch terug te rijden naar Vereecken, die hij eerder die dag voor dood achtergelaten had, en belt een ambulance. Mieke is trots op hem. De volgende dag wordt hij ondervraagd door de politie en krijgt hij van hen te horen dat Vereecken in een kunstmatige coma gehouden wordt. Niet veel later wordt hij opgepakt voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.

Familie 6303 k 009
Familie 6303 002

Moraliteitsgetuigen

Amelie komt getuigen op het proces en maakt duidelijk dat zij na alles wat er gebeurd is niet meer weet of Veronique in staat is om iemand te vermoorden of niet. Daarna is het de beurt aan Peter om te getuigen, die een louter positief beeld schetst van zijn zus. Wanneer de procureur hem vraagt of Veronique ooit tegen hem gezegd heeft dat ze haar vader dood wou, moet hij terugdenken aan een jaar eerder, toen hij ontdekte dat zij een aandeel had in de dood van Guido. Hij verzwijgt dit echter om Veronique te beschermen. Lars strooit verwijten naar de politie tijdens zijn getuigenis en vertelt over zijn eigen onderzoek. Het wordt Marie-Rose te heet onder de voeten en ze probeert te vluchten. Het is echter net haar beurt.

Familie 6303 na 001
Familie 6303 na 004

De ontknoping

Marie-Rose voelt zich niet goed en krijgt vijf minuten uitstel van de voorzitter. Ondertussen arriveert Lars bij het voorlaatste autoverhuurbedrijf van Hertz, waar de baliebediende moeilijk doet over de lijst met huurders van 29 juni. Lars haast zich naar de rechtbank. Daar is Marie-Rose ondertussen toch aan haar getuigenis begonnen. Ze vertelt over haar goede band met Veronique, maar dat er de laatste tijd veel gebeurd is. Net wanneer ze mag vertrekken, komt Lars plots binnengestormd. Hij wijst voor een volle rechtbank Marie-Rose aan als de schuldige van de steekpartij. Iedereen reageert geschokt.

S28 afl6303 024
S28 afl6303 057

Andere verhaallijnen

Cédric heeft het moeilijk na zijn getuigenis en probeert tevergeefs Marie te bereiken. Hij vindt steun bij Marie-Rose, die hem een bezoekje brengt. Tussen de post vindt hij de brief van Veronique, die Vicky achter haar rug naar hem opgestuurd heeft, waardoor hij helemaal breekt. Lars en Amelie krijgen bezoek van hoofdinspecteur De Pelsmaeker in verband met de dood van Evy. Amelie praat bijna haar mond voorbij over Marnix. Hans is bij Benny thuis blijven slapen, aangezien hij ruzie heeft met zijn vriendin en zijn moeder in het rusthuis zit, waardoor hij geen dak meer boven zijn hoofd heeft. 's Avonds drinken hij en Benny zich zat in de Jan & Alleman, waar Patrick hen moet komen ophalen.

Cliffhangers

  • Zal Marie-Rose bekennen? Hoe reageert de familie?
  • Wordt Veronique vrijgesproken? Zal zij alles kunnen verwerken?
  • Wat is er precies gebeurd op 29 juni in het huis van Veronique?
  • Is Niko schuldig? Blijft hij opgepakt? Hoe reageert zijn omgeving?
  • Zullen Cédric en Marie een koppel blijven? Vertelt zij hem over haar zwangerschap?
  • Zal Marie ontmaskerd worden als de moordenaar van Evy? Wanneer komt er meer nieuws over haar dood?
  • Hoe verloopt de rare situatie tussen Hans en Benny verder? Komt alles nog goed tussen Benny en Robyn?

Aanwezige personages

Galerij

Familie 6303 na 001
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

Trivia

Foto's

Voorganger

Seizoen 27: Waar is Guido?

Midseizoensfinales
Seizoen 26: 90ste verjaardag AnnaSeizoen 27: Waar is Guido?Seizoen 28: Het proces van Veronique