FANDOM

Seizoen 29 Seizoen 30 Seizoen 31

Seizoen 30 is de reeks die loopt van 24 augustus 2020 tot juni 2021. Het seizoen telt 220 afleveringen.

We maken dit seizoen kennis met Gaston Godderis en Raven Rodeyns.

We nemen dit seizoen afscheid van Kathleen Moens en Tony Bertels.

Verhaallijnen

Familie 6605 001
Aflevering 6608 10.56.24

Nieuwe & oude liefdes

Amelie heeft Jonas en Stefanie in bed betrapt en is razend op Cédric. Het is dus niet waar dat Jonas nog altijd hoopt dat ze terugkeert. Mieke ontdekt dat Stefanie liegt over waar ze de nacht doorgebracht heeft en krijgt van haar te horen dat ze iets met Jonas heeft. Ze wil dit geheimhouden voor Guido, maar dankzij Cédric zijn nu ook Iris, Zjef en Rudi op de hoogte. Na de gezellige avond bij Patrick thuis, heeft Jenny weer kriebels, maar ze wil het rustig aan doen. Ze kan zich niet aan deze belofte houden wanneer ze Patrick in zijn atelier opzoekt.

Familie 6604 001
Familie 6608 005

De bevalling van Hanne

Hanne wordt nog altijd vastgehouden door Tony. Tijdens een tripje naar de badkamer probeert ze te ontsnappen en ze belandt zelfs in de gigantische achtertuin van de woning, maar volledig verzwakt wordt ze terug naar binnen gebracht door Tony. Die brengt ondertussen alles in gereedheid om de bevalling voor te bereiden en geeft Hanne een alarmknopje. Zij maakt er meteen gebruik van om Tony te irriteren. Tijdens een discussie over het alcoholgebruik van Quinten, breekt Hannes water. Met de hulp van Tony bevalt ze van een jongen, Gaston Godderis.

Familie 6604 002
Familie 6609 001

Quinten ontspoord

Dankzij het ene glas whiskey, gaat het snel van kwaad naar erger met Quinten. Hij gaat op zoek naar meer alcohol en komt in de Jan en Alleman terecht. Jan weigert hem een pintje te geven, maar Quinten gaat gewoon naar de supermarkt. Mieke en Niko maken zich zorgen om hem en willen hun verhuis naar de brouwerij uitstellen. Wanneer Quinten volledig dronken in de Jan en Alleman binnenkomt, maakt hij zichzelf volledig belachelijk door in zijn broek te plassen. Mieke, Niko, Zjef en de andere vrienden proberen op hem in te praten, maar Quinten is volledig de weg kwijt.

Familie 6605 002
Familie 6606 002

De onthulling van Kathleen

Veronique, Lars en Cédric staan op het punt om naar Singapore te vertrekken en pakken hun koffers. Mathias ziet de drie niet graag vertrekken, maar ziet een kans om hun reis te boycotten. Kathleen wil niet aan Lars vertellen dat hij een zoon heeft, maar Mathias kan haar op andere gedachten brengen. Lars is volledig in de war door de onthulling van Kathleen en besluit het vertrek naar Singapore uit te stellen. Tot grote frustratie van Veronique. Wanneer Kathleen onwel wordt in het bijzijn van Mathias, wordt ze naar het ziekenhuis gebracht.

Familie 6608 001
Familie 6609 002

Andere verhaallijnen

Het gerucht over Stefanie en Jonas verspreidt zich snel en Jan besluit zelf Guido in te lichten voor hij het van iemand anders hoort. Guido is razend en vertelt alles aan Benny, die op zijn beurt zijn woede niet onder controle kan houden tegenover Jonas. Stefanie denkt ondertussen na over nieuwe huisgenoten nu Mieke en Niko binnenkort gaan verhuizen. Brigitte is in de wolken nu ze de rol van CEO op zich kan nemen, maar vraagt zich af waarom Lars de reis naar Singapore uitgesteld heeft. Mathias en Peter maken alles in gereedheid om aan hun nieuwe avontuur te beginnen.

Familie 6613 001
Familie 6613 K 002

De dood van Kathleen

Kathleen is overleden in het ziekenhuis en heeft geen afscheid kunnen nemen van haar zoon Raven. Hierdoor weet hij dus de waarheid nog niet over zijn echte vader. Mathias brengt Lars en Veronique persoonlijk op de hoogte van Kathleens overlijden en Lars besluit Raven op te bellen. Lars, Veronique, Mathias en Peter gaan naar de begrafenis waar Raven een emotioneel liedje zingt om zijn moeder te eren. Lars is onder de indruk en zoekt contact met Raven. Hij vertelt hem over de onthulling van Kathleen. Tot zijn verbazing neemt Raven het goed op, maar hij wil wel een DNA-test.

Familie 6612 001
Familie 6609 002

Nieuwe huisgenote

Nu Guido op de hoogte is van Stefanie en Jonas, is de sfeer bij de 'friends' ver zoek. Bahar neemt haar intrek in een van de lege kamers en Guido is ervan overtuigd dat hij haar in zijn bed kan krijgen. Bahar toont weinig interesse en Stefanie vindt dat Guido zichzelf aanstelt. Quinten is ook niet helemaal blij met de komst van Bahar omdat niemand hem iets gevraagd heeft. Ondertussen is Benny nog altijd slechtgezind op Jonas en gaat hij voorlopig elke verzoeningspoging uit de weg. Stefanie en Jonas besluiten dat ze geen relatie willen en blijven vrienden 'met benefits'.

Familie 6612 003
Aflevering 6612 10.20.07

De foto

Hanne kan Tony overtuigen om een foto van haar en Gaston aan Quinten te bezorgen. Hij is enorm onder de indruk en luistert eindelijk naar de goede raad van zijn vrienden. Hij stopt met drinken en gaat terug aan de slag bij Wolff & Bos. Tegenover opa Jan excuseert hij zich voor zijn gedrag van de afgelopen dagen. Zjef wil niet langer gewoon toekijken en zet een actie met witte ballonnen op poten om de moed erin te houden. De hele familie steunt het idee en krijgt ondertussen de foto van Hanne en Gaston te zien.

Familie 6612 002
Familie 6617 003

Singapore (deel 1)

Het uitstel van Singapore heeft voor een weddenschap gezorgd binnen Wolff & Bos en alleen Benny is ervan overtuigd dat Lars en Veronique niet zullen vertrekken en Brigitte dus geen CEO kan blijven. Brigitte zelf heeft het moeilijk met de onzekerheid. Cédric is razend op zijn moeder omdat ze hem alweer in de steek laat. Lars vertelt over zijn plannen aan Raven en die stelt zelf voor om mee te reizen. Veronique is in de wolken, want Singapore kan gewoon doorgaan. Met heel veel moeite lukt het haar om Cédric te overtuigen het nog een kans te geven.

Familie 6613 003
Aflevering 6614 08.14.35

Flessenvoeding

De geboorte van Gaston heeft zijn sporen nagelaten bij Hanne en de vermoeidheid slaat toe. Bovendien heeft ze te weinig melkproductie waardoor Gaston telkens weer honger heeft. Tony wil flessenvoeding gebruiken, maar Hanne weigert. Tony neemt Gaston stiekem mee zodat hij hem een flesje kan geven. Hanne is woedend op Tony, maar moet haar ongelijk toch toegeven. Beetje bij beetje begint Hanne zich bij de situatie neer te leggen en Tony geeft haar meer vrijheid. Haar deur moet niet meer op slot en ze kan vrij binnen het huis rondlopen zolang hij niet moet werken.

Aflevering 6617 08.30.43
Familie 6619 002

Amelie is terug

Jonas krijgt onverwacht bezoek van Amelie, die helemaal over haar toeren is en bovendien flink toegetakeld is. Ze wil niet vertellen wat er aan de hand is en Jonas moet een afspraakje met Stefanie afzeggen. Amelie wil dat niemand weet waar ze zit en stelt aan Jonas een gewaagd plan voor om in het buitenland opnieuw te beginnen met hun tweetjes. Jonas heeft geen zin om zich opnieuw in een avontuur met Amelie te storten en eist de waarheid. Amelie geeft toe dat ze de kost verdiend heeft als prostituee, maar laat enkele pittige details achterwege.

Familie 6614 001
Aflevering 6619 08.44.42

Eco-friendly

Brigitte ontdekt in de Foodbar dat Zjef een klant moet wegsturen die op zoek is naar een veganistisch alternatief. Plots krijgt Zjef een belangrijke taak in zijn schoot geworden. Iris wil Zjef helpen met zijn ecologisch plan voor de Foodbar, maar de gewelddadige filmpjes over het dierenleed in slachthuizen komen hard aan. Zjef bekommert zich plots om het welzijn van dieren en probeert iedereen thuis te informeren over hun voedingskeuzes. In de Foodbar jaagt hij klanten weg door zijn overtuigingen en Iris vindt dat hij meteen overdrijft.

Familie 6617 001
Familie 6619 001

De bemiddelaar

Bahar heeft genoeg van de aanhoudende ruzies in huis. Ze dreigt ermee opnieuw te verhuizen. Quinten deelt haar mening en roept iedereen bij elkaar. Hij wil dat Guido en Stefanie eindelijk eens deftig met elkaar praten en helpt als neutrale partij zodat de twee hun ruzie kunnen oplossen. De plooien worden eindelijk gladgestreken, maar een telefoontje van de politie verstoort de fijne avond van de 'friends'. Quinten ontdekt dat de politie nu denkt dat Hanne op eigen houtje verdwenen is en dus niet ontvoerd is.

Aflevering 6618 14.15.52
Aflevering 6621 11.01.06

Singapore (deel 2)

Mathias doet een poging om Cédric in België te houden en vertelt aan Raven dat Lars al sinds zijn geboorte wist dat hij zijn vader was. Raven is woedend door wat hij te horen krijgt en Lars begrijpt er niets van. Veronique vreest dat Singapore in gevaar komt, terwijl Cédric ongeduldig aftelt tot hun vertrek. Jenny, Benny en Brigitte organiseren een afscheidsfeestje op Wolff & Bos. Via Iris komt Veronique te weten dat Mathias er voor iets tussenzit. Ze besluit op het nippertje toch Lars in te lichten over de leugens van Mathias en Singapore wordt definitief afgeblazen.

Familie 6620 002
Aflevering 6622 14.44.47

Frisse lucht

Tony moet terug aan de slag in het rusthuis waardoor hij Hanne opnieuw moet opsluiten op de zolderkamer. Hanne slaat in paniek en heeft dringend nood aan frisse lucht voor haar en Gaston. Tony gaat nog een stapje verder en geeft Hanne de kans om mee te gaan naar een supermarkt. Hoewel Hanne belooft dat ze zichzelf zal gedragen, probeert ze meermaals een SOS-briefje in iemands handen te duwen. Tony ontdekt wat ze van plan is en is razend. Hij houdt Gaston bij en maakt haar duidelijk dat ze hem nooit meer zal zien.

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Wordt binnenkort aangevuld

Cast

(op volgorde van generiek of verschijningsdatum)

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende Gastpersonages

Nieuwe Gastpersonages

Voor een overzicht van de gastpersonages die geen eigen pagina hebben, zie hier.

Recasts

Wordt binnenkort aangevuld

Recycling

Wordt binnenkort aangevuld

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Huwelijken en Scheidingen

Wordt binnenkort aangevuld

Geboortes en Sterftes

Trivia

  • Omdat Seizoen 29 vroegtijdig moest stoppen door de wereldwijde Corona-crisis, zullen de eerste weken van dit seizoen aanvoelen als 1 grote seizoensfinale.

Lees Meer