FANDOM

Koorts Spoorloos '88 [[]]

Een warme zomerdag in 1988. Daar start het verhaal van de gloednieuwe Familie-webserie Spoorloos ‘88. Een verhaal waarin Veronique (Sandrine André) en Lars (Kürt Rogiers) terugkeren naar hun jonge jaren, toen ze nog als buren naast elkaar leefden. Een belangrijke gebeurtenis gooit hun hele leven om en plaatst hen voor een spannende zoektocht vol verrassende wendingen en ontluikende romantiek. Spoorloos ’88 schiet na de seizoensfinale van vrijdag 28 juni met een dubbelaflevering uit de startblokken. Nadien staat er elke weekdag om 12.00 uur een nieuwe aflevering klaar op vtm.be en VTM GO.

In Spoorloos ’88 belandt Lars in een nachtmerrie, wanneer zijn babyzusje Amelie door zijn schuld spoorloos verdwijnt uit haar bedje in de tuin. Alles wijst op een ontvoering. Samen met zijn buurmeisje Veronique, die stiekem smoorverliefd op hem is, zet Lars de achtervolging in en probeert hij de dader op te sporen. Het meeslepende verhaal wordt doorspekt met passages in het heden, van de volwassen Lars en Veronique die onderweg naar Cap Blanc Nez terugblikken op de gebeurtenissen van toen. En ook dat blijkt een bewogen rit vol onverwachte hindernissen te zijn.

“Spoorloos ’88 toont eigenlijk hoe Lars en Veronique voor het eerst verliefd op elkaar zijn geworden”, verklapt Kürt Rogiers. “De ‘oude’ Lars en Veronique vertellen over hun jeugd en in een soort flashbacks zie je hoe dat meer dan 30 jaar geleden is gelopen. Best spannend, want zowel de auto’s als de kleding en de decors moesten allemaal jaren 80 uitstralen. Het wordt zeker de moeite om naar te kijken.”

In Spoorloos ’88 maken Familie-kijkers dus voor het eerst kennis met de jonge Veronique en Lars. Het zijn acteurs Tijmen Van Damme (17) en Bloeme Feyaerts (16) die meer dan 30 jaar teruggaan in de tijd en gestalte geven aan de personages. Verder zijn er ook nog gastrollen weggelegd voor Brik Van Dyck, Peter Gorissen, Elise Bundervoet en Ina De Winne. Spoorloos ’88 is de hele zomer lang te volgen via vtm.be en VTM GO

Verhaallijnen

Afbeelding1
LarsSpoorloos88

Toby bewusteloos

Lars en Veronique rijden naar hun afspraakje met Marie. De situatie met Kasper doet hem denken aan de ontvoering van Amelie. Lars speelt met zijn hond Toby totdat zijn vriendin wilt dat hij haar rug masseert. Ze wilt met hem naar zijn kamer. Lars maakt zich ongerust over Amelie en Toby. Zijn vriendin is boos en gaat naar huis. Lars gaat naar de tuin om te kijken naar Amelie en Toby. Hij treft Toby er bewusteloos aan.

Personages

Terugkerende Personages

Nieuwe Personages

Flashbacks

Webisodes

Zie hier.

Foto's

Trivia

  • Het nummer dat Veronique beluistert in de eerste webisode is Never Tear Us Apart van INXS. Het kwam uit op 8 augustus 1988.