FANDOM

Steve Vanderhaegen
Seizoenen nvt. Aflevering 5704-1
Eerste verschijning nvt.
Laatste verschijning nvt.
Gespeeld door nvt.
Huidig beroep nvt.
Huidige partner nvt.
Kinderen nvt.
Ouders nvt.
Huidige categorie Personages Buiten Beeld
Algemene InformatieVerhaallijnen

Algemene Informatie

Steve Vanderhaegen is een personage dat sinds seizoen 25 vermeld wordt. Het personage is nooit in beeld geweest, omdat het uiteindelijk slechts een schuilnaam van Saartje Frederickx bleek te zijn.

Verhaallijnen

Louise Van den Bossche is verliefd op chatvriend Steve. Wanneer hij via chat vraagt om meer bloot te tonen, lijkt Louise daar meteen mee in te stemmen. Trudy Tack de Rixart de Waremme ontdekt dat haar dochter gewaagde foto's neemt en doorstuurt naar Steve. Ze beslist Louise te straffen door haar gsm en laptop in beslag te nemen. Tot grote ergernis van Saartje Frederickx wilt Louise Steve gaan gaan bezoeken in Amsterdam. Wat haar vriendin echter niet weet, is dat chatvriend Steve niemand minder is dan Saartje. Saartje biecht Louise op dat ze lesbisch is. Ze is gerustgesteld wanneer blijkt dat Louise dit niet erg vindt. Saartje dat haar vader niet meer trots op haar zal zijn van zodra hij dit nieuws verneemt.

Trudy komt via Leontien te weten dat Steve niet op hun school zit. Ze gaat de confrontatie met hem aan via Facebook onder de naam van Louise. Louise ontdekt dat er iemand op haar account heeft gezeten en spreekt een codewoord af met Steve: "Who's knocking at my door?". Saartje, die stiekem chatvriend Steve is, heeft tijdens een gesprek met de 'hacker' een vermoeden dat deze persoon niemand minder dan Trudy is. Louise is woedend op haar moeder. Louise skipt haar examens en vertrekt naar Amsterdam. Daar bouwt ze een goede vriendschap op met backpacker Nicolai, die haar duidelijk maakt dat Steve hoogstwaarschijnlijk niet bestaat. Ondertussen panikeert Saartje en biecht ze Peter Van den Bossche en Trudy op dat zij Steve is. Peter haalt zijn dochter terug naar België.