FANDOM

Sylvie
Seizoenen 2425 SylvieSeizoen25
Eerste verschijning Aflevering 5539 - 18 juni 2015
Laatste verschijning Aflevering 5766 - 27 juni 2016
Gespeeld door Pascale Wouters
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Sylvie is een gastpersonage dat van 18 juni 2015 tot en met 27 juni 2016 vertolkt wordt door Pascale Wouters.

Familie en Liefdesleven

Sylvie is de vrouw van Quinten. Volgens Sylvie heeft het een tijdje geduurd voordat de twee een koppel werden. Naar eigen zeggen heeft ze veel moeite moeten doen om Quinten aan de haak te slaan.

10 jaren later, in mei 2016, vertelt Quinten dat hij en Sylvie uit elkaar zijn. Sylvie heeft iemand anders, iemand die haar wél begrijpt. Niet veel later probeert Hanne Quinten te koppelen met Jolien, maar Quinten heeft stiekem een oogje op Hanne. Wanneer hij haar kust, maakt Hanne Quinten duidelijk dat ze geen gevoelens heeft voor hem. Nadien duikt Sylvie terug op. Ze heeft het uitgemaakt met haar minnaar en maakt het goed met haar man. Sylvie en Quinten worden terug een koppel, tot grote ergernis van Hanne.

Beroepsleven

Sylvie is verpleegster van beroep en nam ook de zorg van haar echtgenoot Quinten op zich. 

Verhaallijnen

Sylvie is de verpleegster en echtgenote van rolstoelpatiënt Quinten Godderis. Hij belandde als tiener in een rolstoel dankzij een conflict met zijn toenmalige beste vriend Zjef De Mulder. Wanneer Zjef jaren later terug contact zoekt, wil Quinten daar niets mee te maken hebben. Sylvie gaat Zjef opzoeken met de raad om het niet zo snel op te geven, omdat Quinten heel koppig kan zijn. Uiteindelijk worden de twee terug goede vrienden.

QuintenEnSylvieS25
Aflevering 5760-4

Sylvie en Quinten Godderis worden uitgenodigd voor een etentje bij de 'Friends' thuis. Quinten inspireert Rudi Verbiest om kledij te ontwerpen voor mensen met een handicap en staat later ook model voor de kledinglijn.

Enkele maanden later vertelt Quinten aan Hanne Van den Bossche dat hij en Sylvie uit elkaar zijn gegaan. Sylvie is een nieuwe relatie aangegaan met 'iemand die haar wél begrijpt'. Het is nog onduidelijk of de scheidingsprocedure reeds in gang is gezet.

Enige tijd later duikt Sylvie plots weer op. Ze vraagt zich af waarom Quinten niet meer reageert op haar berichten en telefoontjes. Sylvie maakt ook duidelijk dat ze nog altijd zijn vrouw is, ondanks de voorbije gebeurtenissen. Zij en Quinten hebben een goed gesprek. Sylvie vertelt hem dat ze het heeft uitgemaakt met de persoon met wie ze Quinten bedrogen heeft en Quinten mist. Quinten is blij met dit nieuws, want hij houdt ook nog altijd van zijn vrouw. Emma maakt Hanne duidelijk dat ze zichzelf wegcijfert voor Sylvie. Maar Hanne wilt enkel en alleen dat Quinten gelukkig is, met om het even wie... Ondertussen worden Sylvie en Quinten terug een koppel, tot grote ergernis van Hanne. Hanne onderneemt actie en vertelt Quinten de waarheid over haar gevoelens voor hem. Een dag later voeren de twee een gesprek hierover met elkaar, waarbij Quinten haar kust.

Foto's