FANDOM

Thijs
Seizoenen NODV JunkNODV
Eerste verschijning NODV Aflevering 9 - 11 juli 2016
Laatste verschijning NODV Aflevering 12 - 14 juli 2016
Gespeeld door Randall Van Duytekom
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Thijs is een gastpersonage dat van 11 juli 2016 tot en met 14 juli 2016 vertolkt wordt door Randall Van Duytekom.

Verhaallijnen

Nu Niko Schuurmans gezocht wordt als schuldige voor de moord op June Van Damme, beslist hij zich schuil te houden in een kraakpand. Hij legt zich er neer op een oude matras en valt in slaap. Wanneer Niko wakker wordt met een onbekende voor zijn neus, schrikt hij. Deze person heet Thijs. Thijs is een junkie, verslaafd aan heroine, die Niko aanvalt wanneer hij diens pand in beslag neemt. Hij steekt Niko neer en gaat dit rondvertellen.

Plots komt er een oude bekende binnengewandeld: Sasha Verhegstraete. Hij vertelt dat Thijs overal is gaan rondbazuinen dat hij iemand heeft neergestoken met een mes. Sasha voelde aan dat dit om Niko ging en besliste om naar het kraakpand toe te gaan. Hij verzorgt de wonde van Niko en voorziet hem van water, kledij en de nodige medicatie. Ondertussen wordt Thijs opgepakt door de politie. Tijdens de ondervraging wordt duidelijk dat hij meermaals mensen heeft bedreigd met een mes en apothekers heeft overvallen om aan drugs te kunnen geraken. Inspecteur Stef Mortier krijgt hem zo ver dat hij de schuilplaats van Niko onthult. Net op dat moment beslist beslist Niko het kraakpand te verlaten. Voordat hij vertrekt, krijgt hij nog een Pay&Go-gsm van Sasha mee, zodat ze contact kunnen houden. In de traphal van het gebouw komt Niko echter een gewapende Stef en Ruth Delaet tegen. Hij is de politie echter weer te slim af.

Foto's