FANDOM

Tom Scheerlinck
Seizoenen 2627 S27 afl6036 0392
Eerste verschijning Aflevering 5984 - 26 juni 2017
Laatste verschijning Aflevering 6148 - 6 april 2018
Gespeeld door Stijn Vervoort
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenBehandelde ZakenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Tom Scheerlinck is een gastpersonage dat van 26 juni 2017 tot en met 3 november 2017 en van 27 maart tot 6 april 2018 vertolkt wordt door Stijn Vervoort.

Familie en Liefdesleven

Door het onderzoek naar haar ontvoerder, lijkt er iets moois te bloeien tussen Tom en Stefanie Coppens. Wanneer Stefanie een pauze wil in haar relatie met Simon geeft ze Tom een kans, maar daar steekt een jaloerse Simon een stokje voor. Tom vertelt dat hij 28 jaar is en nog één jongere broer en één jongere zus heeft. Zijn grootouders hadden vroeger een huis in een bos, waar hij zelf ook van droomt.

Studies en Beroepsleven

Tom is een inspecteur bij de federale recherche van politiezone Mechelen. Hij behandelt onder meer de ontvoering van Stefanie Coppens en de moord op Paul Wils. Toms hobby is muziek maken.

Verhaallijnen

Stefanie Coppens is ondertussen al twee weken vermist en niemand weet waar ze is. De politie vertelde de familie eerder al niets te kunnen doen, maar als Benny Coppens aankomt met hardere bewijzen dat haar verdwijning onrustwekkend is bijt inspecteur Scheerlinck zich vast in de zaak. Hij komt erachter dat Stefanie nooit op het vliegtuig is gestapt naar Nieuw-Zeeland. Scheerlinck krijgt te horen dat Simon Feyaerts haar het laatst heeft gezien en hij verdenkt Simon meteen van de ontvoering. Benny kan het hier niet mee vinden en geraakt in discussie met Scheerlinck. Wat niemand weet is dat Simon eigenlijk ook echt de ontvoerder is.

Stefanie slaagt erin om met pen en papier de sleutel van de kelder in handen te krijgen. Ze probeert onmiddellijk haar vader te alarmeren, maar net dan valt haar gsm uit. Stefanie beslist het op een lopen te zetten, maar wordt onderweg overmeesterd. Intussen heeft inspecteur Scheerlinck Stefanies gsm-signaal ontvangen. De politie weet nu waar ze haar moeten gaan zoeken en zetten een zoektocht uit in het gesignaleerde bos. Simon gaat tijdens de zoektocht naar het verlaten huisje en twijfelt even om Stefanie neer te steken of te 'redden'. Hij beslist haar te verlossen.

2017-09-18 (4)
Familie 6014 003
2017-10-08 (5)
2017-10-13 (16)
Familie 6031 001
Familie a050 2017 extra 004

De politie vindt de winkel terug waar de ontvoerder zijn nieuwe motorhelm heeft gekocht. Samen met Stefanie bekijkt Tom de camerabeelden, waarop Simon echter onherkenbaar is. Op een avond staat Tom plots voor Stefanie's deur en komt hij te weten dat Stefanie pas een koppel vormt met Simon na de ontvoering. Hij lijkt ook een oogje op Stefanie te hebben.

Tom vraagt Marie om de sessies met haar verder te zetten. Zij lijkt zich plots een belangrijk detail te herinneren over haar ontvoerder: het zwarte kaartje van de pizzadoos uit Mechelen. Tom hoopt dat de herinnering het onderzoek in een stroomversnelling kan brengen. Simon ontdekt dat er een klik is tussen Tom en Stefanie. Hij blijft zich ontzettend jaloers gedragen. Stefanie lucht haar hart bij Tom, die beslist haar te kussen.

Stefanie wilt een pauze in haar relatie met Simon. Tijdens zijn verjaardagsdrink doet Simon haar echter een sleutel cadeau van zijn nieuw appartement. Ondertussen zet een plotse herinnering van Stefanie het onderzoek naar haar ontvoerder op een nieuw spoor. Er is namelijk maar 1 pizzeria in Mechelen die pizza met truffel verkoopt. Buiten de zaak wordt een vermomde Simon plots achtervolgd door Tom, die vervolgens door Simon wordt uitgeschakeld. Hij wil Tom vermoorden, maar wanneer deze bijkomt beslist Simon het op een lopen te zetten.

Tom verzwijgt voor Stefanie dat hij de dader heeft gezien. Aan Marie vertelt hij wel dat hij Simon verdenkt de ontvoerder van Stefanie te zijn. Simon heeft een serieuze woordenwisseling met Stefanie. Zij is helemaal in de war over haar gevoelens en beslist Tom een kans te geven. Wanneer dit gebeurt en ze afstand neemt van Simon, beslist Tom op aanraden van Marie op zijn beurt afstand te nemen van Stefanie.

Simon gaat een stap verder om Stefanie af te luisteren tijdens haar sessies met Marie en plaatst ten huize Coppens afluisterapparatuur. Wat later nodigt Tom hem uit voor een verhoor. Dit gaat voor Stefanie te ver en beslist contact te verbreken met Tom. Wanneer Stefanie en Simon voor twee weken naar Brazilië trekken proberen Marie en Tom haar tegen te houden, maar ze zijn te laat.

Tom biecht Benny en Patrick op dat alle aanwijzingen tot nu toe wijzen in de richting van Simon. Ook Stefanie haar geheugen komt terug op weg naar Brazilië en belt haar vader op met de onthulling dat Simon haar ontvoerder is. Simon beslist haar neer te slaan en opnieuw te ontvoeren. Hanne en Jan krijgen een dreigende sms van hem. De stoppen lijken bij Simon volledig door te slaan. Hij beslist ook een videoboodschap op te nemen voor de familie. Gelukkig lukt het Stefanie om Simon te overmeesteren, waardoor hij opgepakt wordt.

Stefanie verontschuldigt zich bij Tom omdat ze hem niet geloofde. Simon weigert mee te werken aan het gerechtelijk onderzoek. Jan zoekt zijn kleinzoon op en maakt duidelijk dat hij niet langer de grootvader wilt zijn. Door hem en Stefanie legt Simon volledige bekentenissen af en wordt hij overgebracht naar de gevangenis. Tom is blij dat de zaak eindelijk opgelost is en Stefanie terug veilig is. Hij verdwijnt alsnog uit het leven van Stefanie

In 2018 maakt Tom opnieuw zijn opwachting, deze keer om de moord op Paul Wils te onderzoeken. Hij gaat naar VDB Fashion om onder meer Lars De Wulf en Marie Devlieger op de rooster te leggen. Dankzij een artikel van Evy Hermans weet Tom namelijk dat de verstandhouding tussen Paul en Lars ver zoek was en dat Lars zelfs het contract met 9House had stopgezet. Lars vertelt dat hij samen met Marie aan het wandelen was aan het kanaal en daarom dus een alibi heeft. Tom vraagt echter camerabeelden op en het alibi van Lars lijkt niet te kloppen, want alleen Marie is te zien op de beelden. Lars wordt daarom opgepakt op verdenking van moord.

Behandelde Zaken

Trivia

  • Anno 2018 is Tom 29 jaar oud.

Foto's