FANDOM

Tony Bertels
Seizoenen 2930 ProfielTonyS29
Eerste verschijning Aflevering 6550 - 11 februari 2020
Laatste verschijning -
Gespeeld door Jeroen Van Dyck
Huidig beroep Bejaardenverzorger in het Woon- en Verzorgingstehuis
Huidige partner -
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenMisdrijvenTriviaGeneriekGalerijFoto'sMediaLees Meer

Algemene informatie

Tony Bertels is een nevenpersonage dat sinds 11 februari 2020 vertolkt wordt door Jeroen Van Dyck.

Studies en Beroepsleven

Tony is een bejaardenverzorger in het rusthuis waar Anna Dierckx, Albert Thielens en Alfons Coppens verblijven. In zijn vrije tijd speelt hij in een muziekgroepje als drummer.

Verhaallijnen

Aflevering 6554 om 10.55.57
Aflevering 6560 om 16.42.12

Held van het rusthuis

Tony werkt als verpleger in het Woon- en Verzorgingstehuis en wordt er op handen gedragen. Wanneer Anna haar dure ring verliest, vindt Tony hem terug. Hij had echter zelf de ring weggenomen om hem dan perongeluk te vinden. Tony staat graag in de spotlight en verbergt zijn jaloezie niet wanneer collega Vanessa als heldin wordt onthaald door Alfons te redden van verstikking. Tony geeft expres het verkeerde pilletje aan Eulalie waardoor ze een hartstilstand heeft en hij haar heldhaftig kan redden. Enkele dagen later sterft ze in het ziekenhuis.

Aflevering 6572 om 16.18.27
Aflevering 6572 om 16.19.42

Het ontslag

Tony gaat bij de bewoners van het rusthuis langs om iedereen uit te nodigen voor een herdenking van Eulalie. Een tijdje later ziet Vanessa met haar eigen ogen hoe Tony expres een horloge van een bewoner terugvindt. Tony maakt Vanessa wijs dat hij het enkel doet om de bewoners een blij moment te geven in het rusthuis. Wanneer Vanessa ontdekt dat Tony een pilletje te veel aan Anna gegeven heeft, tikt ze hem op de vingers. Tony is de bemoeienissen van Vanessa beu en legt enkele gestolen spullen in haar locker. Ze wordt door de directeur meteen ontslagen.

Aflevering 6574 om 10.05.50
Aflevering 6577 om 14.03.03

Nieuwe buurman

Vanessa neemt afscheid van de rusthuisbewoners met veel pijn in het hart. Albert en Alfons blijven in haar onschuld geloven. Vanessa maakt Tony duidelijk dat hij mentaal ziek is en ze het er niet bij gaat laten. Tony is ondertussen verhuisd en gaat zijn nieuwe buren een bezoekje brengen. De zwangeren Hanne zit niet te wachten op zijn bezoek, want ze ergert zich mateloos aan de geluidsoverlast door zijn verbouwingen. Tony dringt zich op bij de vrienden en Hanne vindt het een rare gast. Wanneer hij plots een drumstel gekocht heeft, wordt het nog erger.

Aflevering 6578 om 09.07.33
Aflevering 6581 om 10.52.19

Anna ongerust

Hanne heeft last van krampen en Quinten roept er Tony als verpleger bij om haar te helpen. Volgens Tony is het niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan, maar hij wil wel een extra oogje in het zeil houden, opnieuw tot ergernis van Hanne. Tony en Hanne komen elkaar ook tegen in het rusthuis omdat Hanne de kleindochter van Anna is. Tony vertelt vervolgens over de moeilijkheden tijdens Hannes zwangerschap en dat maakt Anna ongerust. De volgende dag staat ze plots bij Hanne thuis om voor haar te zorgen. Hanne is razend op Tony en eist dat ze haar bomma met rust laat.

Aflevering 6583 om 13.25.12
Familie 6589 002

Hartaanval van Anna

Tony wil bewijzen dat hij het goed meent en geeft Anna een verkeerd pilletje. Hierdoor wordt ze in het ziekenhuis opgenomen met een hartaanval en Hanne ontdekt dat Tony degene is die haar gereanimeerd heeft. Albert is Tony dankbaar en Hanne biedt haar excuses aan. Wanneer Anna terug naar het rusthuis keert, wil ze kost wat kost naar het huwelijksaanzoek van Guido en ze vraagt een paardenmiddel van Tony. Het aanzoek loopt fout af en dat zorgt voor spanningen tussen Anna en Alfons. Tony moet tussenbeide komen, maar wordt een moordenaar door Alfons genoemd.

Familie 6593 001
Familie 6594 005

Alfons in opstand

Alfons wil niet langer door Tony verzorgd worden en gedraagt zich zeer opstandig. Tony moet een kalmeermiddel toedienen. Hij vertelt aan Benny dat hij Alfons naar een gesloten afdeling moet verplaatsen. Benny kan zich hier niet mee verzoenen en haalt zijn vader terug in huis. Ondertussen krijgt Tony plots onaangekondigd bezoek van Hanne bij hem thuis. Tony was op zijn drumstel bezig en hoorde Hanne niet binnenkomen. Hanne ontdekt dat Tony een soort herdenkingsplaats gemaakt heeft in zijn woonkamer met alle overleden bewoners. Tony panikeert en wil Hanne niet laten gaan.

Aflevering 6598 om 15.53.57
Aflevering 6601 om 10.27.37

Hanne opgesloten

Tony heeft Hanne ergens opgesloten op een zolderkamer. Hij maakt haar duidelijk dat ze nooit had mogen binnenkomen. Tony krijgt bezoek van inspecteur De Pelsmaeker, maar een huiszoeking levert niets op. Hij houdt Hanne dus niet bij hem thuis gevangen. Tony gaat vervolgens de ongeruste buurman uithangen bij Quinten. Hanne slaagt erin om meer vrijheid te krijgen en wordt door Tony niet langer vastgebonden aan haar bed. Ze hebben ook een goed gesprek over de dood van haar moeder. Tony bezorgt op vraag van Hanne een briefje aan Quinten zodat hij weet dat alles ok is.

Wordt binnenkort aangevuld

Misdrijven

Trivia

  • Jeroen Van Dyck maakt in Familie zijn opwachting samen met Karen Damen die in Tegen De Sterren Op vaak geïmiteerd werd door Jeroens ex-vrouw Nathalie Meskens.

Galerij

Foto's

Lees Meer