FANDOM

Loft Lars Tour de Zjef Koorts

Na de spannende Jacht op Guido & Emma vorig jaar zal Familie deze zomer ook doorlopen met een webreeks. Deze keer geen spanning, maar een flinke dosis pure feelgood. Vanaf vrijdag 29 juni 2018, meteen na de seizoensfinale van Familie, nodigt Zjef iedereen uit om zijn roadtrip te volgen in Tour de Zjef. Een trip waarin liefde, romantiek en warme familiebanden centraal staan.

In Tour de Zjef trekt het personage Zjef er deze zomer op uit. En dat doet hij niet alleen. Hij laat zich vergezellen door zijn grote liefde Rudi, met wie hij vorig jaar in het huwelijksbootje stapte. Ook Bob De Moor, die in Familie te zien is als Zjefs vader Pierre, vertolkt een gastrol. En dan is er nog de verrassende verschijning van Reinhilde Decleir, die voor het eerst een gastrol in de reeks vertolkt. Tour de Zjef telt 35 korte afleveringen, die de hele zomer lang om 12.00 uur online te bekijken zijn. De reeks gaat na de seizoensfinale op vrijdag 29 juni 2018 meteen van start met een dubbelaflevering.

Verhaallijnen

TdZafl1
Tour de Zjef
TdZafl4
7acce83b236b5d22d97fc33f6735d2d2
TdZafl7

Rudi verrast Zjef. Hij heeft een mobilhome gehuurd om met hun tweetjes een doorreis te maken. Wat Zjef echter niet weet is dat Rudi ook Pierre heeft meegevraagd en dan krijgt Rudi ook nog eens telefoon vanuit Berlijn. Hij moet voor enkele dagen naar Berlijn voor het werk en laat Pierre en Zjef alleen achter met de mobilhome. Pierre belooft aan Zjef om er het beste van te maken met zijn zoon. Net wanneer de twee zich lijken te verzoenen, steelt iemand hun mobilhome.

Een zekere Fleur heeft de mobilhome gestolen, omdat ze niet wilde trouwen. Zjef rent achter de mobilhome aan en probeert haar tegen te houden. Plots springt Pierre voor de mobilhome in, waardoor Fleur noodgedwongen moet remmen en meteen erna flauwvalt. Ondertussen is haar echtgenoot naar haar opzoek. Pierre en Zjef beslissen om Fleur mee te nemen in hun mobilhome.

Pierre rijdt met de mobilhome naar de camping waar hij en Zjef's moeder elkaar hebben leren kennen. Hij hoopt hier een plaatsje te kunnen krijgen om te overnachten. Maar de beheerder wil hen iet binnen laten, omdat ze niet gereserveerd hebben. Ondertussen wordt Fleur wakker en maakt ze kennis met Zjef en Pierre. Ze is opgelucht dat ze haar hebben weggehaald bij haar verloofde en wil hen helpen om een plaatsje te regelen op de camping. Terwijl Zjef en Fleur hun best doen bij de campingbeheerder om een plaatsje vast te krijgen voor hun mobilhome, lijkt Pierre iets te verbergen voor hen. Zjef en Fleur doen zich voor als een getrouwd koppel, die hun huwelijksreis willen doorbrengen op de camping.

Zjef, Pierre en Fleur krijgen een plaats aan het meer van de campingbeheerder om er zich met hun mobilhome te vestigen. Fleur beslist om nog een tijdje met de twee mannen rond te hangen en niet terug te keren naar haar verloofde. Zjef krijgt ondertussen slecht nieuws te horen van Rudi. Hij verneemt dat Rudi nog tot morgenavond in Berlijn zal blijven om de kleding te ontwerpen voor de opera. Fleur heeft het gevoel dat Pierre iets te verbergen heeft en vertelt dit aan Zjef, die meteen denkt dat Pierre nog steeds aan de fles zit.

Personages

Terugkerende Personages

Nieuwe Personages

Flashbacks

Webisodes

Zie hier.

Trivia

Achter de Schermen