FANDOM

Vanessa Mariën
Seizoenen 2930 Profiel Vanessa
Eerste verschijning Aflevering 6554 - 17 februari 2020
Laatste verschijning -
Gespeeld door Karen Damen
Huidig beroep Thuisverpleegster
Huidige partner -
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekGalerijFoto'sMediaLees Meer

Algemene informatie

Vanessa Mariën is een nevenpersonage dat sinds 17 februari 2020 vertolkt wordt door Karen Damen.

Studies en Beroepsleven

Vanessa is een bejaardenverzorgster in het rusthuis waar Anna Dierckx, Albert Thielens en Alfons Coppens verblijven. Ze is een collega van Tony Bertels, maar wordt dankzij hem ontslagen wegens diefstal. De zoektocht naar een nieuwe job verloopt stroef, maar ze wordt ingeschakeld als thuisverpleegster voor Alfons.

Verhaallijnen

Aflevering 6558 om 18.24.58
Familie 6560 001

Bijna gestikt

Vanessa is populair bij de bewoners van het rusthuis. Wanneer Alfons voor de tweede keer zijn aftershave verliest, merkt Vanessa op dat er tegenwoordig veel dingen verdwijnen. Haar collega Tony wil echter nog niet aan de alarmbel trekken. Tijdens het avondeten dreigt Alfons te stikken in een kippenboutje, maar dankzij Vanessa loopt het allemaal goed af. Benny koopt een kleinigheid om haar te bedanken, maar Tony steekt zijn jaloezie niet weg. Nadien slaat het noodlot weer toe en Eulalie krijgt een hartstilstand. Ze overlijdt enkele dagen later en Vanessa krijgt de moeilijke taak om Alfons in te lichten.

Aflevering 6571 om 16.06.18
Aflevering 6572 om 16.21.17

Diefstal

Wanneer Tony een horloge van een bewoner zogezegd terugvindt, ziet Vanessa met haar eigen ogen hoe hij de horloge uit zijn zak gehaald heeft. Ze confronteert hem, maar volgens Tony doet hij het alleen om de bewoners wat extra gelukkig te maken. Nadien ontdekt Anna dat ze een pilletje te veel gekregen heeft van Tony en Vanessa besluit hem hierover de les te spellen. Tony is niet blij dat Vanessa zich tegenwoordig met alles bemoeit, maar doet alsof hij het wil goedmaken. Vanessa wordt er echter ingeluisd en alle verloren voorwerpen belanden in haar locker. Ze wordt op staande voet ontslagen.

Aflevering 6574 om 10.09.31
Familie 6579 001

Hereniging met Zjef

Vanessa komt haar spullen oppikken in het rusthuis en geeft Tony een duidelijk waarschuwing. Hij is mentaal ziek en komt hier niet mee weg. Ze gaat nog langs bij Alfons, Anna en Albert om afscheid te nemen en Alfons vindt dat ze haar ontslag moet aanvechten. Een tijdje later komt Vanessa langs in de foodbar en komt ze weer in contact met haar goede vriend Zjef, die ze jarenlang geleden ontmoet heeft tijdens de Gay Pride. Zjef nodigt Vanessa uit voor een etentje en Vanessa geeft toe dat de zoektocht naar een nieuwe job stroef verloopt.

Aflevering 6588 om 12.03.24
Familie 6590 003

De vele hartaanvallen

In de foodbar komt Vanessa via Zjef te weten dat Anna een hartaanval heeft gehad. Vanessa maakt zich zorgen en spreekt met Albert en Alfons af om hen in te lichten over haar vermoedens. Ze vreest dat Tony niet alleen een dief is, maar ook achter de vele hartaanvallen zit. Albert gelooft er niet veel van en vindt Tony een goede, betrouwbare verpleger. Alfons geeft Vanessa wel gelijk en vertrouwt hem sindsdien niet meer. Hij staat plots volledig verward bij Benny thuis en beweert dat Tony hem wil vermoorden. Benny gaat zelf met Vanessa praten en probeert te onderzoeken of haar verhaal klopt.

Aflevering 6595 om 09.34.08
Aflevering 6600 om 14.40.50

Thuisverpleegster

Vanessa slaagt er niet in om een nieuwe job te bemachtigen en ze denkt dat Tony haar overal zwart gemaakt heeft. Gelukkig krijgt ze telefoon van Alfons, die sinds kort terug bij Benny woont. Hij wil dat Vanessa zijn thuisverpleegster wordt. Benny is achterdochtig en wil niet dat Vanessa ook zijn huis leegsteelt. Vanessa krijgt een kans en wil Benny met de hulp van Stefanie een lesje leren. Vanessa heeft een goede invloed op Alfons en begint meteen met enkele goede geheugenlessen. Hij moet het liedje 'Edelweiss' van The Sound of Music volledig vanbuiten leren. Alfons geeft vervolgens een concertje thuis.

Wordt binnenkort aangevuld

Galerij

Foto's

Wordt binnenkort aangevuld

Media

Lees Meer