FANDOM

Vicky Kenis
Seizoenen 28 ProfielVicky
Eerste verschijning Aflevering 6212 - 30 augustus 2018
Laatste verschijning Aflevering 6302 - 03 januari 2019
Gespeeld door Tania Poppe
Kinderen Tine Kenis
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Vicky is een gastpersonage dat van 30 augustus 2018 tot en met 3 januari 2019 vertolkt werd door Tania Poppe.

Familie en Liefdesleven

Vicky heeft een jonge dochter genaamd Tine Kenis. Ze vermoordde haar tweede echtgenoot omdat die Tine jarenlang misbruikt had.

Verhaallijnen

Wanneer Vicky er alleen voor komt te staan met haar jonge dochter Tine, hertrouwt ze voor de tweede keer in de hoop meer geluk te hebben in de liefde. Alles verloopt goed tot Vicky jaren later te weten komt dat haar dochter al die tijd misbruikt werd door haar nieuwe man. In een vlaag van woede vermoordt ze hem on haar dochter te beschermen. Vicky belandt in de gevangenis voor moord.

S28 afl6213 007
Familie 6218 004
S28 afl6220 054
Familie 6232 004

Veronique moet naar de gevangenis voor poging tot moord op haar halfzus, maar is ervan overtuigd dat ze onschuldig is. Veronique krijgt al snel een celgenote: Vicky. Die maakt haar met geweld duidelijk dat het ieder voor zich is in de gevangenis. Veronique beslist om te zwichten voor haar celgenote en laat zich door Vicky terroriseren.

Veronique bijt van zich af, maar dat komt haar duur te staan. In de douche wordt ze neergeslagen door Vicky. Veronique kan niet langer zwijgen tegen haar vriend Lars en die licht de gevangenisdirecteur in. Vicky wordt meegenomen, maar Veronique ontkent dat er iets gebeurd is. Wanneer Vicky haar 's avonds opnieuw wilt aanvallen, komt het tot een gevecht tussen de twee, waarna Vicky in de ziekenboeg belandt en Veronique een tijdje in afzondering moet. Lars voelt zich schuldig.

Vicky keert terug uit de ziekenboeg, maar verblijft niet langer in dezelfde cel als Veronique. Ze maakt Veronique meteen duidelijk dat het nog niet voorbij is. Die vangt een telefoongesprek op tussen Vicky en haar dochter en dat brengt haar op een idee. Ze zorgt ervoor dat Vicky's dochter mag solliciteren voor de job van hoofdboekhouder bij VDB Fashion. Ze heeft echter te weinig ervaring en zal in Spanje gaan werken.

Veronique troost Vicky en luistert naar haar verhaal. De twee kunnen het steeds beter met elkaar vinden en praten met elkaar over hun leven buiten de gevangenis. Veronique vertelt waarom zij in de gevangenis zit en ook Vicky biecht haar reden op. Haar tweede man misbruikte haar dochter jarenlang zonder dat ze zelf iets doorhad. Als wraak omdat ze nooit iets gemerkt had, vermoordde ze hem.

Na verloop van tijd worden Vicky en Veronique goede vriendinnen binnen de gevangenis. Vicky steunt Veronique wanneer ze het moeilijk heeft.

Foto's