FANDOM

Vince
Seizoenen 29 ProfielVinceS29
Eerste verschijning Aflevering 6451 - 25 september 2019
Laatste verschijning Aflevering 6553 - 14 februari 2020
Gespeeld door Tristan Stienlet
Kinderen -
Ouders Jochem en onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene informatie

Vince is een gastpersonage dat van 25 september 2019 tot 31 december 2019 en op 14 februari 2020 vertolkt werd door Tristan Stienlet.

Familie en Liefdesleven

Vince is de zoon van Jochem, een vriend van Jonas Versteven uit de gevangenis. Vince zijn moeder is het afgetrapt, waardoor dat hij bij zijn grootouders woont. Die kunnen echter niet langer voor hem blijven zorgen, omdat ze zelf hulpbehoevend zijn. Vince neemt zijn intrek bij pleegouders Robyn Versteven en Benny Coppens. In december krijgt Vince de bevestiging dat zijn vader de gevangenis mag verlaten.

Verhaallijnen

S29 afl6451 036
S29 afl6452 050

Het pleeggezin

Vince zoekt toenadering tot Jonas die samen met zijn vader Jochem in de gevangenis heeft gezeten. Jonas heeft namelijk aan Jochem belooft om voor Vince te zorgen tot zijn vrijlating. Vince woont voorlopig bij zijn grootouders, maar die kunnen niet langer voor Vince zorgen. Robyn maakt haar broer duidelijk dat hij als ex-gevangene geen kans maakt en stelt hem voor dat Vince bij haar en Benny intrekt. Benny is nog niet overtuigd, maar ze nodigen Vince bij hen thuis uit. Vince zegt op het nippertje af omdat hij ziek is.

Familie 6474 003
Familie 6486 002

Moeizame start

Robyn en Benny maken dan toch kennis met Vince, maar een klik is er helemaal niet. Ze gaan akkoord om hem enkele weken op te vangen, maar Vince toont weinig interesse in hun gezin. Hij wil alleen maar op zijn kamer gamen en houdt zich niet aan de regels die Benny hem opgelegd heeft. Robyn wil kost wat kost een goede band met de jongen en ziet zijn gedrag door de vingers. Vince maakt misbruik van de situatie en komt vaak laat thuis zonder te verwittigen. Benny zet Vince duidelijk op zijn plaats, maar gaat iets te ver in zijn woede. Hij beledigt de ouders van Vince door ze nietsnutten te noemen.

Familie 6496 003
Vince - 01

Weggelopen

Vince wil zich wreken op Benny en luistert niet naar zijn excuses. Hij verkoopt alle dvd's van Benny om er dan zelf spelletjes mee te kopen. Benny is razend en Robyn kan de twee niet meer verzoenen. Vince loopt weg en is onvindbaar, waardoor Benny ongerust is. Hij vindt hem terug en de twee hebben een goed gesprek over zijn verdere verblijf bij de familie Coppens. Robyn krijgt te horen dat de vader van Vince betrokken was bij een vechtpartij en daarom zijn vrijlating opgeschoven wordt. Vince reageert zijn woede af op Robyn en zegt dat het goed is dat zij nooit zelf kinderen heeft gehad.

Aflevering 6510 om 21.11.18
Vince- 03

Op de bouwwerf

Robyn heeft het moeilijk met de woorden van Vince en slaagt er lange tijd niet in om hem onder ogen te komen. Vince begrijpt dat hij te ver is gegaan en maakt het terug goed met haar. Hierdoor is de rust weer teruggekeerd in huis en voelt Vince zich elke dag beter in het gezin. Benny schakelt hem in om te gaan helpen op de bouwwerf van Amelie en Jonas, maar Vince heeft vooral oog voor de vuile boekjes die Jonas heeft meegenomen. Wanneer Patrick last heeft van arthrose in zijn vingers, is Vince ook bezorgd en wil hij van Benny weten wat dat juist betekent voor het uitoefenen van zijn job.

Aflevering 6520 om 18.01.32
Aflevering 6553 om 14.59.50

Afscheid

Tijdens de feestdagen krijgt Vince telefoon van zijn vader met het nieuws dat hij nu toch vrij zal komen. Dit betekent dat Vince afscheid moet nemen van zijn pleeggezin, en dat valt vooral Robyn heel zwaar. In 2020 wordt duidelijk dat Vince nog altijd familie heeft met zijn pleeggezin. Hij komt op valentijn Robyn een bezoekje brengen met een grote ruiker bloemen. Robyn is in de wolken en Vince geeft toe dat hij ingeschakeld werd door Benny om haar te verrassen.

Trivia

Foto's