FANDOM

Willem Delfosse
Seizoenen 234567 WillemProfielSeizoen2Portret
Eerste verschijning Aflevering 173 - 25 november 1992
Laatste verschijning Aflevering 1209 - 1 september 1997
Gespeeld door René Pauwels
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieSlideshow

Algemene Informatie

Willem Delfosse is een nevenpersonage dat van 25 november 1992 tot en met 1 september 1997 vertolkt werd door René Pauwels.

Beroepsleven

Binnen VDB Electronics is Willem al jarenlang de directeur van de Productie. Hij is ook mede-aandeelhouder van het bedrijf. Tijdens de ontvoering van Guido wordt Willem aangeduid als CEO ad-interim.

Verhaallijnen

Aflevering 173 16.14.43
Aflevering 190 12.40.28

Het verbroken contract

Guido roept zijn belangrijkste directeurs – waaronder ook Willem – bij elkaar voor een crisisvergadering. Hun belangrijkste klant Lima Technics heeft het contract niet vernieuwd en dit heeft zware gevolgen voor het bedrijf. Er zullen ontslagen vallen en Guido hoopt dat ze met hun allen een oplossing voor het probleem kunnen vinden. Dankzij de bemoeienissen van Peter komt vakbondsverantwoordelijke Rik Pauwels alles te weten en al snel staat het volledige bedrijf in rep en roer. De vakbond eist duidelijkheid over de ontslagen en Guido komt opnieuw met iedereen samen om een beslissing te maken. Er zullen wel degelijk ontslagen vallen en vervolgens bezet de vakbond de kantoren van VDB Electronics om in opstand te komen.

Aflevering 195 19.41.10
Aflevering 207 16.31.09

VDB bezet

Enkele weken later is het bedrijf nog altijd bezet door de vakbond en moeten de directieleden van VDB Electronics bij elkaar komen in de woning van Guido. Willem gaat samen met Jan, Guido, Mia en verkoopsdirecteur Karel Alaerts op zoek naar een oplossing. Willem is voorstander van een gerechtelijke procedure, maar volgens Guido zal dit alleen olie op het vuur gooien. Jan houdt zich bezig met zijn eigen plannetjes en Willem probeert ondertussen vermomd de kantoren binnen te sluipen om enkele dossiers tot bij Guido te kunnen brengen. Willen wordt herkend door Pauwels en aan de deur gezet. Enkele dagen later komt Jan met de oplossing door de arbeiders van Lima Technics te laten staken waardoor het contract tot vernieuwd wordt.

Aflevering 278 om 13.15.55
Aflevering 289 om 19.18.42

CEO Ad-interim

Bij VDB Electronics worden Jan en Guido in de bloemetjes gezet door het personeel en dankzij de positieve berichtgeving in de media gaan de zaken zeer goed. Guido wordt uitgeroepen tot Manager van het Jaar en doet verschillende televisieoptredens. Willem, Mia, Karel en Patty zitten klaar om Guido aan het werk te zien. Willem organiseert ook een bijeenkomst van het personeel om Guido te feliciteren met zijn overwinning. Een tijdje later is Guido plotseling van de aardbol verdwenen en na enkele dagen is de politie nog geen stap verder. De telefoonlijnen staan roodgloeiend en Marie-Rose en Peter denken na over een tijdelijke oplossing. Ze vragen aan Willen om de functie van Guido over te nemen, tot groot ongenoegen van Jan.

Aflevering 296 om 05.02.15
Aflevering 300 om 12.15.59

Het losgeld

De ontvoering van Guido blijft aanslepen, zonder vooruitgang. Willem heeft alles onder controle bij VDB Electronics en de familie is hem zeer dankbaar. Hij is ook een vertrouwenspersoon geworden voor zowel Marie-Rose als Peter en wordt op de hoogte gebracht wanneer de ontvoerders 150 miljoen frank losgeld vragen. Willem moet de boekhouding van VDB uitpluizen en komt te weten dat Guido eerder dit jaar 10 miljoen frank gebruikt heeft. Peter pikt het niet dat Willem zijn vader lijkt te beschuldigingen van diefstal, maar feit is dat niemand schijnt te weten wat Guido met het geld gedaan heeft. Ondertussen wordt de bank ingeschakeld en lukt het met de hulp van Didier De Kunst om de 150 miljoen frank bij elkaar te krijgen. Er wordt een televisiemededeling opgenomen, op vraag van de ontvoerders.

Foto's